Jeździliśmy nowym Volkswagenem Touaregiem. Na co stać największego niemieckiego SUV-a?

Volkswagen Touareg, niemiecki okręt flagowy ma kilka wcieleń. Potrafi zachwycić komfortem, ale i dać sporo frajdy z dynamicznego pokonywania zakrętów. Technologię współdzieli między innymi z Bentleyem i Porsche. Jak się spisuje z 3-litrowym dieslem pod maską?
Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen

Trzecia odsłona

Trzecie wcielenie Volkswagena Touarega dzieli modułową platformę z Porsche, Audi i Lamborghini. Doborowe towarzystwo sprawia, że flagowy Volkswagen może pochwalić się rozwiązaniami dostępnymi w autach z cenami mocno przekraczającymi pół miliona złotych. Względem poprzednika, SUV wyraźnie urósł i zyskał wiele atrakcyjnych detali. Można go postawić na 21-calowych obręczach ze stopów lekkich, wyposażyć w matrycowe, bardzo wydajne reflektory diodowe i system czterech kół skrętnych. Nadwozie mierzy 487,5 centymetra długości, 198,5 szerokości i 170 wysokości.

Volkswagen Touareg, Pakiet stylistyczny Atmosphere Volkswagen Touareg, Pakiet stylistyczny Atmosphere Volkswagen

Spokój i cisza

Flagowy okręt Volkswagena imponuje na drodze spokojem. Niezależnie od prędkości w kabinie panuje przyjemna cisza. Dynamiczna podróż po autostradzie potrafi dać sporo przyjemności. 3-litrowy diesel jest niemal niesłyszalny i ochoczo współpracuje z prawą nogą kierowcy. Przy 150-160 km/h słychać jedynie cichy szmer powietrza opływającego karoserię. Obszerne fotele są tak wygodne, że nie chce się z nich wysiadać nawet po przejechaniu kilkuset kilometrów. Komfort poprawia też wysoka pozycja za kierownicą.

VW Touareg na Islandii. Droga 1 okrążająca całą wyspę ma 1332 km. VW Touareg na Islandii. Droga 1 okrążająca całą wyspę ma 1332 km. Mariusz Barwinski

Adaptacyjne zawieszenie

Dodatkowo, kierowca ma do dyspozycji kilka ustawień pneumatycznego zawieszenia. W module komfortowym majestatycznie filtruje wszelkie nierówności. Wrażenia nie robią też na nim poprzeczne progi zwalniające. Układ kierowniczy w odpowiedni sposób reaguje na polecenia użytkownika, a pedał przyspieszenia zmienia charakterystykę w zależności od wybranego profilu. W trybie dynamicznym żywiołowo reaguje na dociskanie. Wówczas, Touareg przeistacza się w naprawdę żwawy samochód. To zasługa 3-litrowego diesla o mocy 286 koni mechanicznych. Do setki przyspiesza w 6,1 sekundy. Robi to w taki sposób, że właściwie wystarczy tylko trzymać wolant. Całością zawiaduje sprawna elektronika. Momentu obrotowego nie brakuje zarówno podczas miejskich wojaży, jak i dalszych wycieczek. Wyprzedzenie kolumny ciężarówek to dla Volkswagena bułka z masłem.

Kolejny plus należy się za garść elektronicznych asystentów. To właśnie dzięki nim Touareg pozwala podróżować przez krótki czas autonomicznie. Na dłużej nie pozwalają przepisy. Systemy utrzymują auto w pasie ruchu, a adaptacyjny tempomat zachowuje prędkość i odległość względem poprzedzającego pojazdu. Nocą przydaje się również niezłej jakości kamera termowizyjna. Pozwala ze znacznej odległości wychwycić zagrożenie w postaci dużych zwierząt czyhających na poboczu.

Nowy Volkswagen Touareg na Islandii Nowy Volkswagen Touareg na Islandii fot. Mariusz Barwinski

A może w teren?

Czemu nie. Standardowy prześwit Touarega wynosi 19 centymetrów. Wystarczy jednak wybrać moduł off-roadowy, by zwiększyć odległość od podłoża o dodatkowe 7 cm. Wystające korzenie, głębokie koleiny wypełnione błotem, czy śnieżna zaspa, nie stanowią dla największego Volkswagena najmniejszego problemu. Dodatkowo, niemieckie auto potrafi pokonywać przeszkody wodne o głębokości 57 centymetrów. Co ważne, nawet na sporych wybojach nie traci na komforcie. Pokonywanie terenowych przeszkód daje sporo przyjemności i gwarantuje doznania, o jakie trudno w konkurencyjnych pojazdach.

Volkswagen Touareg V8 TDI Volkswagen Touareg V8 TDI fot. Volkswagen

Dopracowany model w korzystnej cenie

Touareg jeszcze nigdy nie był tak luksusowy. To już klasa premium. Z powodzeniem może konkurować z Volvo, Mercedesem, BMW i Audi. Gwarantuje wysoki komfort jazdy, dynamikę na poziomie sportowych i znacznie mniejszych samochodów, a także dziesiątki dodatków z zakresu komfortu i bezpieczeństwa.

Przekonuje też ceną. Volkswagen Touareg dostępny jest od 1803 złotych netto miesięcznie w ofercie dla firm.

Więcej o:
Copyright © Agora SA