Debiutująca, najnowsza generacja Passata jest bardzo wszechstronna. Klienci mogą wybrać reprezentacyjną limuzynę, rodzinne kombi lub Alltracka o zwiększonym o 2 centymetry prześwicie. Uterenowiona wersja ma napęd na cztery koła, nakładki ochronne na zderzakach i progach, a także płytę chroniącą silnik. Producent przewidział też usportowiony wariant R-Line.
Przy okazji premiery, w katalogu znajdziemy nowe kolory nadwozia i wzory aluminiowych obręczy. Pojawiły się też nowe technologie podnoszące komfort i bezpieczeństwo. To między innymi aktywne, matrycowe reflektory LED. Dopasowują długość i szerokość snopu światła do aktualnych warunków drogowych.
Nowy Passat wprowadza nas na kolejny poziom autonomicznej jazdy. System IQ.Drive pozwala Volkswagenowi na samodzielną jazdę do prędkości 210 km/h. Sam przyspiesza, hamuje, a także dostosowuje szybkość do zakrętów. Kierowca ma za zadanie jedynie kontrolować sytuację i co jakiś czas przejąć stery. W celu efektywnego wykorzystania zestawu radarów i kamer, na kierownicy umieszczono pojemnościowe czujniki dotyku.
Kolejną nowość stanowią multimedia nowej generacji. W miejsce klasycznych, analogowych zegarów można wpisać 10,25-calowy wyświetlacz ze zmienną grafiką. Centralny ekran zawiaduje nawigacją 3D analizującą natężenie ruchu drogowego w czasie rzeczywistym, dyskiem twardym, zewnętrznymi nośnikami pamięci, a także aplikacjami przeniesionymi ze smartfona. Całość zaprojektowano bardzo logicznie.
Odmłodzony Passat to również mocne jednostki napędowe. W gamie reprezentacyjnego auta zadebiutował 1.5 TSI o mocy 150 koni mechanicznych. Podczas spokojnej jazdy odłącza 2 cylindry, co przekłada się na niższe zużycie paliwa. Paletę benzynowych motorów uzupełnia 2.0 TSI - 190 lub 272 KM.
Pośród diesli znajdziemy 2.0 TDI o mocy 150, 190 lub 240 koni. Najmocniejszy wariant generuje 500 Nm i został sprzężony z siedmiostopniowym, dwusprzęgłowym automatem oraz napędem na cztery koła. Imponujące parametry przekładają się na świetne osiągi. Auto przyspiesza do setki w 6,1 sekundy i rozpędza się do 247 km/h. Zużycie paliwa to skromne 4,7 litra na 100 kilometrów.
To nie koniec. Przy okazji polskiego debiutu Passata możemy liczyć na atrakcyjne ceny. Suma rabatów sięga nawet 9 tysięcy złotych. Obok takiej oferty trudno przejść obojętnie.