Legenda w nowej odsłonie - nowy Volkswagen Passat tańszy o 9 tys. zł

Koniec wakacji to gorący moment w portfolio Volkswagena. Do polskich salonów lada chwila wjedzie odmłodzona wersja Passata. Legenda segmentu D zyskała na komforcie i autonomiczności. Ponadto, najnowszy model już w momencie debiutu został przeceniony o 9 tysięcy złotych. Prześwietlamy ofertę.
Nowy Volkswagen Passat (2019) Nowy Volkswagen Passat (2019) fot. VW

Trzy wersje nadwoziowe

Debiutująca, najnowsza generacja Passata jest bardzo wszechstronna. Klienci mogą wybrać reprezentacyjną limuzynę, rodzinne kombi lub Alltracka o zwiększonym o 2 centymetry prześwicie. Uterenowiona wersja ma napęd na cztery koła, nakładki ochronne na zderzakach i progach, a także płytę chroniącą silnik. Producent przewidział też usportowiony wariant R-Line.

Przy okazji premiery, w katalogu znajdziemy nowe kolory nadwozia i wzory aluminiowych obręczy. Pojawiły się też nowe technologie podnoszące komfort i bezpieczeństwo. To między innymi aktywne, matrycowe reflektory LED. Dopasowują długość i szerokość snopu światła do aktualnych warunków drogowych.

Nowy Volkswagen Passat (2019) Nowy Volkswagen Passat (2019) fot. VW

IQ.Drive

Nowy Passat wprowadza nas na kolejny poziom autonomicznej jazdy. System IQ.Drive pozwala Volkswagenowi na samodzielną jazdę do prędkości 210 km/h. Sam przyspiesza, hamuje, a także dostosowuje szybkość do zakrętów. Kierowca ma za zadanie jedynie kontrolować sytuację i co jakiś czas przejąć stery. W celu efektywnego wykorzystania zestawu radarów i kamer, na kierownicy umieszczono pojemnościowe czujniki dotyku.

Kolejną nowość stanowią multimedia nowej generacji. W miejsce klasycznych, analogowych zegarów można wpisać 10,25-calowy wyświetlacz ze zmienną grafiką. Centralny ekran zawiaduje nawigacją 3D analizującą natężenie ruchu drogowego w czasie rzeczywistym, dyskiem twardym, zewnętrznymi nośnikami pamięci, a także aplikacjami przeniesionymi ze smartfona. Całość zaprojektowano bardzo logicznie.

Nowy Volkswagen Passat (2019) Nowy Volkswagen Passat (2019) fot. VW

Od 150 do 272 koni mechanicznych

Odmłodzony Passat to również mocne jednostki napędowe. W gamie reprezentacyjnego auta zadebiutował 1.5 TSI o mocy 150 koni mechanicznych. Podczas spokojnej jazdy odłącza 2 cylindry, co przekłada się na niższe zużycie paliwa. Paletę benzynowych motorów uzupełnia 2.0 TSI - 190 lub 272 KM.

Pośród diesli znajdziemy 2.0 TDI o mocy 150, 190 lub 240 koni. Najmocniejszy wariant generuje 500 Nm i został sprzężony z siedmiostopniowym, dwusprzęgłowym automatem oraz napędem na cztery koła. Imponujące parametry przekładają się na świetne osiągi. Auto przyspiesza do setki w 6,1 sekundy i rozpędza się do 247 km/h. Zużycie paliwa to skromne 4,7 litra na 100 kilometrów.

To nie koniec. Przy okazji polskiego debiutu Passata możemy liczyć na atrakcyjne ceny. Suma rabatów sięga nawet 9 tysięcy złotych. Obok takiej oferty trudno przejść obojętnie.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.