Japońskie SUV-y klasy premium nie muszą być drogie. Znaleźliśmy atrakcyjne oferty na wybrane modele

Oferta SUV-ów Lexusa jeszcze nigdy nie była tak mocna. Nowoczesne, atrakcyjne, bogato wyposażone i dynamiczne auta są dostępne teraz w bardzo korzystnej ofercie. Sprawdzamy motory napędowe japońskiego koncernu premium.
Lexus UX Lexus UX Lexus

Lexus UX

Rynek SUV-ów premium jest dość konserwatywny. Pośród niemieckich samochodów próżno szukać nuty indywidualnego charakteru. Inaczej jest w przypadku Lexusa. Najmniejszy w gamie pojazd emanuje dynamiką i mocnymi akcentami przykuwającymi uwagę. Wyraziste przetłoczenia, potężny grill, w pełni LED-owe, aktywne światła, a także zgrabna sylwetka, przyciągają do salonów tłumy. Ponadto, UX jest całkiem spory. Ma 4,5 metra długości, 184,5 cm szerokości i 154 wysokości. Rozstaw osi wynosi 264 cm.

Atrakcyjny design to nie wszystko. Lexus ma świetnie wykonane i bardzo wygodne wnętrze. W dwóch rzędach nie brakuje miejsca dla wysokich pasażerów. Bagażnik o pojemności 452 litrów można otworzyć machnięciem nogi pod zderzakiem. Proste i pomysłowe. Nie trzeba szukać kluczyka w kieszeni i stawiać na ziemi zakupów. Jeśli planujecie przewieźć większe gabarytowo przedmioty, jeden ruch ręki wystarczy, by złożyć asymetryczne oparcie tylnej kanapy i zyskać dostęp do 1245 litrów.

Lexus UX
Lexus

Najnowszy model zadebiutował w Polsce wiosną 2019 roku i został bardzo dobrze przyjęty przez dziennikarzy oraz klientów. Najlepiej wyceniona wersja jest napędzana 2-litrowym silnikiem benzynowym o mocy 171 KM i 205 Nm. Do setki przyspiesza w 9,2 sekundy i zużywa w cyklu mieszanym zaledwie 6,6 litra na 100 kilometrów.

W Leasingu SMARTPLAN można użytkować Lexusa UX już za 990 zł netto miesięcznie. Program finansowy jest bardzo elastyczny i pozwala dopasować do indywidualnych preferencji czas trwania umowy oraz wysokość opłaty wstępnej. Na koniec można auto wykupić na korzystnych warunkach lub zdecydować się na kolejny, nowy model.

Lexus NX Lexus NX Lexus NX

Lexus NX

NX został po raz pierwszy zaprezentowany w 2014 roku. Był to debiut Lexusa w tym segmencie. Bardzo udany, bowiem auto spotkało się z przychylnym przyjęciem przez dziennikarzy i entuzjastyczną reakcją rynku. Rosnąca sprzedaż ma swoje podłoże w bezsprzecznych zaletach SUV-a.

Lexus zawdzięcza swoja dobrą reputację między innymi lokowaniem produkcji w Japonii. Tam właśnie powstaje NX, dzięki czemu trudno mieć jakiekolwiek zastrzeżenia do jakości. W rankingach bezawaryjności od początku plasuje się na czołowych lokatach. Trzeba przyznać, że kusi też atrakcyjnym wyglądem. Dynamicznym przetłoczeniom towarzyszy sporych rozmiarów grill z wydatnym logo producenta, a dodatkowo sylwetkę NX-a można uatrakcyjnić w pełni LED-owymi reflektorami, chromowanymi akcentami i przyciemnionymi szybami.

Lexus NX
Lexus NX

Karoseria modelu NX mierzy 463 centymetry długości, 213 szerokości (z lusterkami) i 164,5 wysokości. Klientom pozostawiono też spore możliwości personalizacji. Do wyboru oddano 12 lakierów nadwozia, a także felgi ze stopów lekkich w rozmiarze 17 lub 18 cali.

NX może być zasilany klasycznie lub ekologicznie - hybrydowo. Pierwsza możliwość obejmuje 2-litrowy silnik benzynowy o mocy 238 KM i 350 Nm dostępnych w przedziale 1650-4000 obr./min. Większość klientów decyduje się jednak na wariant hybrydowy. Nic dziwnego, bowiem generuje aż 197 KM mocy systemowej, a jednostka elektryczna ma 270 Nm osiąganych już od najniższej prędkości obrotowej. Taki tandem pozwala przyspieszyć do setki w 9,2 sekundy i zużywać w cyklu miejskim zaledwie 5,1 litra na 100 kilometrów.

W Leasingu SMARTPLAN można użytkować Lexusa NX w bogatej specyfikacji Optimum już za 1390 zł netto miesięcznie. Program finansowy jest bardzo elastyczny i pozwala dopasować do indywidualnych preferencji czas trwania umowy oraz wysokość opłaty wstępnej. Na koniec można auto wykupić na korzystnych warunkach lub zdecydować się na kolejny, nowy model.

Lexus RX Lexus RX fot. Lexus

Lexus RX

Lexus RX to jeden z najważniejszych modeli japońskiego producenta. Duży SUV odniósł spektakularny sukces nie tylko w Europie, lecz również w Ameryce Północnej i Azji. Klienci polubili go za luksusowy charakter i oszczędny napęd hybrydowy.

RX występuje w wersji zwykłej i przedłużanej. Ma też dwa napędy do wyboru. Podstawowy nosi oznaczenie RX 300, pod którym kryje się benzynowa jednostka o pojemności dwóch litrów. Ma 238 koni mechanicznych i 350 Nm przenoszonych na koła obu osi. Doładowany motor pozwala rozpędzić się w 9,5 sekundy do pierwszej setki. Inna odmiana stanowi jednak o popularności modelu.

Nowy Lexus RX
fot. Lexus

Druga z jednostek jest hybrydą i to właśnie ona stanowi o potędze japońskiego modelu. Zdecydowana większość klientów decyduje się na taki wariant. Dlaczego? Przede wszystkim z uwagi na dopracowaną technologię, dynamikę i niskie zużycie paliwa, do którego alternatywna odmiana benzynowa nie jest w stanie się zbliżyć. RX 450h ma 3,5-litrowy motor V6 sprzężony z mocnym elektrykiem. Układ rozwija 313 KM i zużywa w cyklu średnim zaledwie 6,7 litra - o 3,2 litra mniej od RX 300. Sprint do setki trwa zaledwie 7,7 sekundy.

W Leasingu SMARTPLAN można użytkować Lexusa RX w bogatej specyfikacji Optimum już za 1990 zł netto miesięcznie. Program uwzględnia wkład własny na poziomie 10 procent oraz 36-miesięczną czas trwania umowy z limitem kilometrów w wysokości 30 tysięcy.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.