Skoda Scala czy Fabia Combi? Czy warto kupować droższą Scalę, skoro rodzinna Fabia może spełnić oczekiwania?

Do niedawna wszechstronność i cena determinowały Skody jako pojazdy flotowe. Ostatnio w gamie marki pojawiła się kompaktowa Scala, która oferuje wiele innowacyjnych rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa i technologii. Jednak czy warto dopłacać ponad 16 tys. zł do segmentu C, skoro miejska Fabia występuje w praktycznej odmianie Combi?
Skoda Scala Skoda Scala Skoda

Skoda Scala

Skoda Scala to oficjalny następca modelu Rapid, ale zaprojektowany zupełnie od nowa. Konstrukcja modelu opiera się na nieznacznie skróconej płycie podłogowej MQB. Stąd przy wymienionym skrócie występuje adnotacja A0.

Skodę Scala możemy nabyć w wersji benzynowej lub wysokoprężnej. Dostępne silniki spalinowe to wyłącznie jednostki turbodoładowane. Nawet najmniejszy trzycylindrowy motor 1.0 TSI 115 KW gwarantuje dobre osiągi przy niskim zużyciu paliwa. Skoda Scala ma długość 4362 mm oraz 2649 mm rozstawu osi. Pojemność bagażnika auta to aż 467 l. Został on wyposażony w praktyczne siatki, gumową matę oraz automatyczne zamykanie. Praktyczny w deszczowe dni jest także specjalny schowek na parasolkę umieszczony w drzwiach pojazdu.

Skoda Scala Skoda Scala Skoda

Bezpieczenstwo przede wszystkim

Z walorów estetycznych na uwagę zasługują płynne LED-owe kierunkowskazy, które do niedawna były zarezerwowane wyłącznie dla pojazdów segmentu premium.

W Skodzie Scali postawiono duży nacisk na bezpieczeństwo. Już w bazowej wersji Active wspomaga nas asystent utrzymywania pasa ruchu (Lane Assist) oraz system kontrolujący odstęp od poprzedzającego pojazdu z funkcją awaryjnego hamowania (Front Assist).

Na komfort podróży wpływa duża możliwość regulacji fotela kierowcy, kierownicy w dwóch płaszczyznach oraz spora ilość przestrzeni dla pasażerów w tylnej części pojazdu. Producent właśnie zaprezentował nowy cennik tego modelu, zgodnie z którym kupując nową Scalę można liczyć na upust w wysokości 5 tys. zł. Dodatkowym plusem jest pakiet przeglądów w cenie 299 zł.

Nowa Skoda Fabia Combi (mat. prasowe) Nowa Skoda Fabia Combi (mat. prasowe) Nowa Skoda Fabia Combi (mat. prasowe)

Skoda Fabia Combi

Skoda Fabia to niekwestionowany lider polskich dróg, a jej nowe wcielenie przeszło spore zmiany wizualne. Pojawiły się reflektory wykonane w technologii LED oraz nowa stylistyka frontu.

Płyta podłogowa z poprzednich modeli została utrzymana. Pojazd mierzy 4262 mm długości,  a rozstaw osi wynosi 2470 mm. Fabia Combi może się też pochwalić imponującej pojemności bagażnikiem, który pomieści aż 530 l, a liczne skrytki pozwolą na ulokowanie drobnych przedmiotów.

Nowej Fabii Combi nie kupimy z silnikiem diesla. Mamy za to do wyboru dwa modele benzynowe - wolnossące 1.0 MPI 60 KM oraz turbodoładowane 1.0 TSI 95 KM.

Nowa Skoda Fabia Nowa Skoda Fabia Fot. materiały prasowe

Fabia tańsza o 15 tysięcy złotych

Również w Fabii znajdziemy kilak systemów wspierających kierowcę, choć w bazowej wersji nie możemy liczyć na tak zaawansowane systemy, jakie oferuje Skoda Scala. Podczas jazdy Fabią wspiera nas czujnik zmierzchu, system wspomagający ruszanie spod wzniesienia oraz stabilizator toru jazdy (ESC).

Poza ponadprzeciętną jak na auto miejskie przestronnością, Fabia Combi ma jeszcze jeden bardzo istotny atut. Cenę. Choć oferuje podobne własności przewozowe do Scali, jest od niej o 16 400 zł tańsza. Choć auta te różnią się od siebie konstrukcją i wyposażeniem, w roli praktycznego miejskiego wozu sprawdzą się bardzo podobnie. Za Scalą przemawiają systemy bezpieczeństwa i bardziej nowoczesny charakter. Jednak na oba modele Skoda przygotowała atrakcyjne rabaty. Scalę możemy kupić o 5 tys. zł taniej, a Fabię - o 4 tys.

Więcej o:
Copyright © Agora SA