Dwa oblicza limuzyny - sportowo czy terenowo? Porównujemy Skodę Superb Sportline i Scout

Skoda właśnie wprowadza na polski rynek najnowszą odmianę Superba. Auto zyskało wiele nowych cech, unikatowe technologie i ciekawe wersje. Należy do nich usportowiony Sportline i nacechowany terenowymi możliwościami Scout.
Skoda Superb 2020 Skoda Superb 2020 fot. Skoda

Skoda Superb Sportline

Trzecie wcielenie Superba po głębokim liftingu zyskało na charakterze. W specyfikacji Sportline przedstawia się nie tylko nowocześnie, ale również sportowo. Z zewnątrz poznamy Skodę nie tylko po czarnych, kontrastujących z lakierem elementach karoserii, lecz również utrzymanym w ciemnej kolorystyce dachu i antracytowych obręczach ze stopów lekkich. Największe mogą mieć rozmiar nawet 19 cali.

Sportline to również bogate wyposażenie. Na długiej liście standardowych opcji znajdziemy między innymi:

- Reflektory główne LED Top Matrix

- HMI Sport - podgląd temperatury oleju i płynu chłodzącego oraz wskaźnik siły odśrodkowej

- Sportowe zawieszenie

- PEDESTRIAN MONITOR - system hamowania awaryjnego w przypadku wykrycia pieszych przed pojazdem (AEB)

- Tempomat

- Tapicerkę z alcantary

Imponująca jest też lista dodatków. Dzięki temu, każdy ma możliwość wyrazistej personalizacji auta. Wachlarz konfiguracji zakrawa o opcje stosowane dotychczas w samochodach z metką premium.

Skoda Superb Scout Skoda Superb Scout fot. Skoda

Daj się porwać mocy

Skoda Superb Sportline gwarantuje kierowcy dynamiczne doznania za kierownicą. Adaptacyjne, utwardzone zawieszenie w parze z mocnymi jednostkami napędowymi daje mnóstwo frajdy z jazdy. Wszystkie silniki wyposażono w doładowanie. Współpracują z manualnymi lub automatycznymi dwusprzęgłowymi przekładniami. Mają od 150 do 272 koni mechanicznych. 190-konnego diesla można połączyć z napędem na cztery koła. Co ciekawe, wariant wysokoprężny przyspiesza do setki w 8 sekund i zużywa w cyklu średnim zaledwie 5,7 litra na 100 kilometrów. Usportowiony Sportline występuje jako liftback oraz rodzinne kombi. Wszystkie wersje po liftingu przeceniono, a maksymalny upust sięga 6 500 złotych.

Skoda Superb Scout Skoda Superb Scout fot. Skoda

Skoda Superb Scout

Pełnokrwiste auto rekreacyjne z napędem na cztery koła nie musi być SUV-em. Superb kombi z dopiskiem Scout ma prześwit zwiększony o 15 mm i został wyposażony w ochronne nakładki na progach i osłony na zderzakach. Wygląda bojowo i okazuje się bardzo uniwersalny.

Na asfalcie Superb Scout przekonuje wysokim komfortem jazdy i pewnym prowadzeniem. Wszelkie nierówności filtruje płynnie i bezszelestnie. Ma adaptacyjne zawieszenie, więc wystarczy kliknąć w pożądaną ikonkę, by dopasować charakter auta do preferencji. W trybie dynamicznym ciasne zakręty mu niestraszne.

Drugie oblicze poznamy podczas jazdy po wertepach. Standardowy napęd na cztery koła łączy się z nową opcją w systemie trakcji. Moduł Off-road zmienia charakterystykę elektroniki w taki sposób, by optymalizować przyczepność w rozmaitych warunkach. Na piasku, w błocie, kałużach oraz koleinach, otrzymujemy spokój i bezpieczeństwo. Scout potrafi naprawdę daleko zajechać po nieutwardzonych szlakach.

Skoda Superb Scout Skoda Superb Scout fot. Skoda

Mocne silniki

Dodatkowo w odmianie Scout mamy do dyspozycji tylko najmocniejsze silniki. Superb w uterenowionej wersji łączy się z 272-konnym 2.0 TSI lub 2.0 TDI o mocy 190 KM. W standardzie otrzymujemy automatyczną, 7-stopniową skrzynię, a także napęd na obie osie. Zestaw uzupełnia bogate wyposażenie standardowe. Kombi o podwyższonych możliwościach off-roadowych dostępne jest z rabatem w wysokości 4 tysięcy złotych. Warto się też zdecydować na przeceniony pakiet przeglądów, a także promocyjną ofertę leasingową i atrakcyjnie wyceniony program ubezpieczeniowy.

Więcej o:
Copyright © Agora SA