SEAT Arona, czy Ateca? Popularne SUV-y przekonują wszechstronnością w rozmaitych warunkach

SUV-y SEAT-a reprezentują różne segmenty, ale mają wspólny mianownik - wszechstronność. Z uwagi na różnice w wielkości, jednostkach napędowych i elementach wyposażenia, przypadną do gustu różnym klientom. Prześwietlamy ofertę Arony i Ateki, które nadal są dostępne na wyprzedaży rocznika 2019 ze sporym rabatem.
SEAT Arona również został nagrodzony Red Dot Award (mat. prasowe) SEAT Arona również został nagrodzony Red Dot Award (mat. prasowe) SEAT Arona również został nagrodzony Red Dot Award (mat. prasowe)

SEAT Arona - najmniejszy w gamie, ale nie taki mały

Osoby szukające rekreacyjnego samochodu, powinny skierować swą uwagę na Aronę. Hiszpański crossover ma zwiększony prześwit, dzięki czemu miejskie krawężniki mu niestraszne. Nieźle spisuje się też na autostradach, gdzie przekonuje pewnym zachowaniem na drodze i skutecznym wyciszeniem przedziału pasażerskiego. Z Ibizy przejął dopracowany układ jezdny i doładowane jednostki napędowe.

Pod maską Arony może pracować jeden z dwóch doładowanych silników benzynowych. 1.0 TSI w podstawowej wersji rozwija 95 KM i współpracuje z manualną, 5-stopniową skrzynią. 115-konny wariant łączy się z 6-biegową przekładnią lub 7-stopniowym, dwusprzęgłowym DSG. Na szczycie gamy stoi 1.5 TSI o mocy 150 KM. Gwarantuje przyspieszenie do setki w 8,2 sekundy. Wszystkie wersje przenoszą parametry na przednią oś. Niemniej, o kilka centymetrów wyższe zawieszenie umożliwia zjazd w lekki teren. Piaszczyste podłoże lub szutrowa droga są dla SEAT-a bułką z masłem.

Kupując SEAT-a Arona mamy do wyboru aż 10 kolorów nadwozia i 3 kolory dachu. (mat. prasowe) Kupując SEAT-a Arona mamy do wyboru aż 10 kolorów nadwozia i 3 kolory dachu. (mat. prasowe) Kupując SEAT-a Arona mamy do wyboru aż 10 kolorów nadwozia i 3 kolory dachu. (mat. prasowe)

Crossover stworzony do miasta

Kolejny żywioł stanowi miasto. Arona ma 414 centymetrów i precyzyjny układ kierowniczy, co bardzo pomaga w lawirowaniu między samochodami w zatłoczonych arteriach wielkomiejskich. Dodatkowo, w takich warunkach możemy liczyć na niskie zużycie paliwa. 1.0 TSI konsumuje w średnim rozrachunku zaledwie 5,7 litra na 100 kilometrów.

Ponadto, liczą się korzyści finansowe. Maksymalny rabat wynosi aż 8200 złotych. SEAT dokłada również 5-letnią gwarancję i atrakcyjny system finansowania. Całkiem bogato skonfigurowana specyfikacja Style z 95-konnym 1.0 TSI jest dostępna z rabatem do 5 000 złotych.

SEAT Ateca SEAT Ateca fot. SEAT

SEAT Ateca - wielozadaniowy SUV

Kompaktowy SUV SEAT-a jest jednym z najważniejszych motorów napędowych koncernu. Bazuje na modułowej płycie MQB i oferuje wysoki poziom praktyczności. Dynamicznie zaprojektowane nadwozie mierzy 436,5 centymetra długości, 184 szerokości i 160 wysokości. Rozstaw osi wynosi 264 cm. SEAT-a można osadzić na 16-19-calowych obręczach ze stopów lekkich, a także wyposażyć w pełni LED-owe, aktywne reflektory, przyciemnione szyby boczne i elektrycznie unoszoną pokrywę bagażnika. Pod maską pracują zarówno benzynowe, jak i wysokoprężne jednostki napędowe. Dysponują mocą od 115 do 190 koni mechanicznych. 

SEAT Ateca SEAT Ateca fot. SEAT

Mocne silniki i praktyczny napęd

Dzięki mocnym silnikom i wydajnemu napędowi na cztery koła, Ateca sprawdzi się nie tylko w mieście, lecz również w terenie. Zwiększony prześwit i szereg elektronicznych systemów wsparcia kierowcy sprawia, że pokonanie stromego podjazdu, kolein wypełnionych błotem lub wyciągnięcie przyczepy z jachtem z wody, możemy wpisać do codziennych, rutynowych zadań. SEAT-a docenimy też na autostradzie, gdzie auto przekonuje nienaganną stabilnością i dobrym wyciszeniem przedziału pasażerskiego. Pokonanie kilkuset kilometrowej trasy z kompletem pasażerów na pokładzie i sporym bagażem, będzie sporą przyjemnością.

W SEAT-cie nadal trwa wyprzedaż rocznika 2019, a Atekę bardzo korzystnie wyceniono. Rabat na egzemplarze z rocznika 2019 sięga nawet 8 000 zł. 

Sprawdź dane o zużyciu paliwa oraz emisji CO2 na stronie www.seat.pl

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.