Toyota RAV4 to idealny kompromis do miasta i w teren. Japoński SUV teraz kosztuje tylko 1175 zł miesięcznie

Toyota świetnie przewiduje rynkowe trendy. Wprowadziła do Europy model RAV4, gdy segment średniej klasy SUV-ów praktycznie nie istniał. Teraz zbiera tego żniwo. Toyota RAV4 może się pochwalić świetną sprzedażą, a najnowszą generację wyposażoną w nowoczesne technologie korzystnie wyceniono. Sprawdzamy ofertę japońskiego SUV-a.
Nowa Toyota RAV4 Nowa Toyota RAV4 Fot. Toyota

25 lat tradycji

Pierwsza generacja Toyoty RAV4 pojawiła się w 1994 roku i wyprzedziła swoją epokę. Wyżej zawieszone auto z napędem na cztery koła błyskawicznie skradło serca klientów. W ostatnich miesiącach zadebiutowało piąte wcielenie tego modelu. Nowa RAV4 ma 460 centymetrów długości, 186 szerokości i 169 wysokości. Atrakcyjnie zaprojektowaną karoserię można osadzić na 19-calowych obręczach ze stopów lekkich, w przednich reflektorach umieścić w pełnie LED-owe, aktywne światła i wyposażyć w elektrycznie unoszoną pokrywę bagażnika.

Nowa Toyota RAV4 Nowa Toyota RAV4 Fot. Toyota

Dobrze wykonane, funkcjonalne wnętrze

Japońscy konstruktorzy dużo uwagi poświęcili przedziałowi pasażerskiemu. Dzięki temu, mamy do dyspozycji bardzo dużo miejsca w dwóch rzędach. Fotele dobrze wyprofilowano i wyposażono w elektryczną regulację w kilku płaszczyznach. Kanapa ma regulację nachylenia oparcia i zapewnia wysoki poziom wygody. Bagażnik w standardowej konfiguracji mieści aż 580 litrów, a dodatkowo podłogę można obniżyć o 4 centymetry, lub odwrócić - jej druga strona jest wykonana z tworzywa łatwego do wyczyszczenia. Dodatkowo, mamy też schowek na roletę. W razie potrzeby, z łatwością złożymy asymetryczne oparcie i zyskamy dostęp do imponujących 1690 litrów przestrzeni.

W kwestii wyposażenia, Toyota oferuje mnóstwo gadżetów. To między innymi:

- System bezkluczykowego dostępu do samochodu

- Lusterko wsteczne z kolorowym wyświetlaczem cyfrowym

- Monitor panoramiczny z systemem kamer 360 stopni (Panoramic View Monitor)

- System ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu (RCTA) z funkcją automatycznego hamowania

- Sterowany elektrycznie dach panoramiczny z funkcją otwierania i uchylania

- System Premium Audio JBL z 9 głośnikami

Nowa Toyota RAV4 Nowa Toyota RAV4 Fot. Toyota

Mocne i oszczędne jednostki napędowe

Toyota pozostawia swoim klientom spory wybór w kwestii rodzaju napędu. Podstawowy silnik benzynowy o pojemności dwóch litrów generuje 173 KM i 208 Nm dostępnych w przedziale 4300-5200 obr./min. Przyspiesza do setki w 9,8 sekundy i zużywa zaledwie 7 litrów w cyklu mieszanym. Można go połączyć z 6-stopniową skrzynią manualną lub z bezstopniowym, wydajnym automatem. Bestsellerem jest jednak odmiana hybrydowa. W tym przypadku mamy zestaw złożony z elektrycznej i spalinowej jednostki. W wersji 4x4, dodatkowy motor napędza koła tylnej osi. Przyjazne środowisku źródło mocy bazuje na 2.5-litrowym silniku benzynowym. Moc systemowa układu wynosi 222 KM. Sprint do 100 km/h zajmuje zaledwie 8,1 sekundy. W parze ze świetnymi osiągami idzie zużycie paliwa - 5,6 litra w średnim rozrachunku. Żaden z konkurentów nie może pochwalić się podobnymi wynikami.

Nowa Toyota RAV4 Nowa Toyota RAV4 Fot. Toyota

Korzystna oferta

Nowa Toyota RAV4 jest nowoczesna, funkcjonalna i bezpieczna. Napęd 4x4 wraz z 19-centymetrowym prześwitem pozwala sprawnie poruszać się po bezdrożach. Bogato wyposażony SUV dostępne jest ponadto w bardzo atrakcyjnej ofercie. W korzystnie skonfigurowanym programie finansowym SMARTPLAN, wystarczy zaledwie 1175 złotych miesięcznie netto na auto z wydajnym, 173-konnym silnikiem benzynowym. Obok takiej oferty trudno przejść obojętnie.

Więcej o: