Skoda zmienia gamę modelową. Sprawdzamy, które modele warto teraz kupić

Rok premier w Skodzie trwa w najlepsze. Kilka tygodni producent pokazał w pełni elektryczne CitiGo i zmodernizowanego Superba. W polskich salonach już zagościł całkowicie nowy kompakt - Scala. Wobec tego, schodzące ze sceny modele można kupić na bardzo korzystnych warunkach.
Skoda Scala Skoda Scala Skoda

Skoda Scala i poliftingowy Superb

Scala na polskim rynku już jest. Pierwsze egzemplarze właśnie trafiają do klientów. To przełomowy model w ofercie Skody. Nowoczesny, funkcjonalny i dynamiczny. Kompaktowy hatchback przekonuje wysoką jakością wykonania przedziału pasażerskiego, przestronnością i licznymi elektronicznymi gadżetami istotnie wpływającymi na komfort i bezpieczeństwo podczas codziennej eksploatacji. Pod maską silniki o mocy od 115 do 150 koni mechanicznych. Niewykluczone, że ofertę uzupełni sportowa odmiana RS.

W najbliższych tygodniach portfolio marki wzbogaci mocno zmodernizowana wersja Skody Superb. W topowym modelu odświeżono nadwozie i popracowano nad jeszcze większym komfortem w kabinie. Pojawiły się nowe multimedia i systemy bezpieczeństwa. Wprowadzono też odmianę hybrydową, która potrafi przejechać w trybie bezemisyjnym około 50 kilometrów.

Skoda Rapid 1.0 TSI vs. Fiat Tipo 1.6 MultiJet Skoda Rapid 1.0 TSI vs. Fiat Tipo 1.6 MultiJet fot. Piotr Mokwiński

Żegnamy Skodę Rapid

To jeden z bardziej udanych modeli ostatnich lat. Rapid błyskawicznie zadomowił się na rynku przypadając do gustu nie tylko taksówkarzom ceniącym niezawodność, lecz również prywatnym klientom. Występuje jako hatchback i liftback. Ogromny bagażnik i dużo miejsca w drugim rzędzie potrafią uprzyjemnić długą podróż.

W standardzie możemy liczyć na manualną klimatyzację, elektrycznie regulowane szyby i lusterka, a także komputer pokładowy i szereg systemów elektronicznych wspierających kierowcę podczas jazdy. W droższych wersjach występuje panoramiczne okno dachowe, 17-calowe obręcze ze stopów lekkich, automatyczna klimatyzacja, tempomat i biksenonowe reflektory z LED-ami do jazdy dziennej. Atrakcyjnego Rapida z litrowym silnikiem benzynowym z doładowaniem mocno przeceniono. Maksymalny upust na ostatnie sztuki sięga 5 500 złotych.

Skoda Superb Skoda Superb Skoda

Skoda Superb

Wyrazisty design, atrakcyjnie zaprojektowane detale i rozwiązania, które jeszcze kilka lat temu dostępne były jedynie w klasie premium. Superb występuje jako liftback i przepastne kombi. Rodzinna wersja mierzy 485,6 centymetra długości, 186,4 szerokości i 147,7 wysokości. To wystarczy, by być jednym z największych przedstawicieli gatunku.

Ogromne rozmiary nadwozia przekładają się na przestrzeń wewnątrz. Zarówno z przodu, jak i z tyłu nie zabraknie miejsca koszykarzom. Wielki jest też bagażnik. W kombi mieści 660 litrów, a po złożeniu asymetrycznych oparć aż 1950 litrów. Warto dodać, że ładowność auta wynosi 640 kilogramów. Ponadto, bardzo długa jest lista wyposażenia. Już w standardowej odmianie Active możemy liczyć na:

- przednie i boczne poduszki powietrzne, a także kurtyny

- poduszkę chroniącą kolana kierowcy

- hamulec antykolizyjny

- czujnik deszczu

- komputer pokładowy z dużym ekranem

- automatyczną klimatyzację regulowaną w dwóch strefach

- regulację wysokości przednich foteli

- tempomat

Skoda Superb Skoda Superb Skoda

Bogate wyposażenie i mocne silniki

Poza bogatym wyposażeniem, Skoda oferuje także szeroki zakres silników. Benzynowe dysponują mocą od 150 do 272 koni mechanicznych. Można je połączyć z automatyczną, dwusprzęgłową przekładnią. Najmocniejsza wersja ma też wydajny napęd na obie osie. Diesle to propozycja dla oszczędnych. 2.0 TDI generuje 150 i 190 KM. Mocniejszy wariant przyspiesza do setki w 8 sekund i rozpędza się do 228 km/h. Zużywa przy tym zaledwie 6 litrów w średnim rozrachunku.

Flagowy model można teraz kupić zdecydowanie taniej. Upusty sięgają 4 tysięcy złotych na wszystkie wersje wyposażeniowe i silnikowe. Dodatkowo, klient może zdecydować się pakiet ubezpieczeniowy na preferencyjnych warunkach, a także oddać swoje dotychczasowe auto, zyskując kolejną bonifikatę.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.