Ten SUV był strzałem w dziesiątkę. Range Rover Velar to wciąż jedno z najpiękniejszych aut w klasie

Jest z nami od dwóch lat. Ma na pokładzie technologie, których nie powstydziliby się naukowcy z NASA. Do tego świetnie wygląda, gwarantuje najwyższy poziom komfortu i dobrą dynamikę. Jaki jest brytyjski arystokrata?
Range Rover Velar Range Rover Velar fot. JLR

Magnetyzm

Velar wygląda jak facet w garniturze szytym na miarę przez najlepszego, włoskiego krawca. A przecież to auto z brytyjskim rodowodem. Rzuca rękawice BMW X6 i Mercedesowi GLE Coupe, ale na tle swych konkurentów wygląda jak jeżdżąca stacja kosmiczna. Część podzespołów dzieli z Jaguarem F-Pace'em, ale to inna liga. Range Rover przedstawia się muskularnie i jednocześnie wytwornie. Co ciekawe, ma ponad 4,8 metra długości i 2 szerokości. Przy takich gabarytach projektanci stanęli na wysokości zadania. Mało tego, zastosowali detal, którego próżno szukać u bezpośrednich konkurentów. Do chowające się w linii karoserii klamki. Testowane w różnych strefach klimatycznych w skrajnych warunkach. Działają przy arktycznych mrozach i afrykańskich upałach.

Warto zaznaczyć, że niedawno Land Rover wprowadził nowe formy finansowania na swoje SUV-y. Abonamenty przewidują m.in. brak wpłaty własnej i różne okresy spłaty. Opisywany Velar dostępny jest za niecałe 1500 zł netto miesięcznie. Dokładny cennik różnych specyfikacji znajduje się poniżej.

Range Rover Velar Range Rover Velar fot. JLR

Królewskie standardy

Brytyjczycy potrafią projektować nie tylko ponadczasowe karoserie, lecz również wytworne wnętrza. W Velarze zderza się królewski minimalizm z technologiami z najwyższej półki. Alcantara może zagościć na słupkach oraz podsufitce. Fotele wyposażono w funkcję masażu, podgrzewanie i wentylację. Miejsca w dwóch rzędach jest mnóstwo, a bagażnik pochłonie pralkę, lodówkę i telewizor. Ma 673 litry, a po złożeniu trzyczęściowego oparcia aż 1731. Pokrywa kufra unosi się elektrycznie.

W kokpit w udany sposób wkomponowano dwa ogromne ekrany. Cechują się wysokim nasyceniem kolorów, rozdzielczością HD i zaawansowanym menu, które po kilku minutach opanuje każdy. Gładziki pojawiły się też na kierownicy. Zawiadują multimediami, a także aktywnym tempomatem. Co ciekawe, przezierny wyświetlacz przekazuje kierowcy informacje na temat kąta przechyłu, a także kierunku, w którym podąża auto (kompas).

Range Rover Velar Range Rover Velar fot. JLR

Typ uniwersalny

Mimo luksusowych cech, Range Rover nie traci wzorców przekazywanych przez dekady. Z terenowych modeli zaczerpnął pneumatyczne zawieszenie z regulowanym prześwitem i aktywną blokadą tylnego dyferencjału. Ma wiele systemów wspomagania podczas pokonywania bezdroży (All Terrain Progress Control) i potrafi brodzić w wodzie o głębokości 65 centymetrów.

Ponadto, ma garść mocnych jednostek napędowych. Najmocniejsza diesel generuje 300 koni mechanicznych i 700 Nm dostępnych już przy 1500 obr./min. Do setki przyspiesza w 6,5 sekundy i rozpędza się do 241 km/h. Według producenta, ten potężny SUV zużywa zaledwie 6,4 litra na 100 kilometrów.

Copyright © Agora SA