SUV-y to moda czy praktyczność? Sprawdzamy czy opłaca się kupować SUV-a zamiast kompaktowego kombi

Moda na SUV-y sprawia, że klasyczne segmenty notują nieznaczne spadki. Nie można tego jednak powiedzieć o kompaktach. Jak zatem wypada Skoda Octavia Scout w starciu z modelem Kodiaq?
Skoda Kodiaq Skoda Kodiaq MATERIAŁY PRASOWE

Skoda Kodiaq

To pierwszy w historii tak duży SUV Skody. Na pokładzie zmieści siedem osób i oferuje gadżety, które dotąd można było spotkać w samochodach z metką premium. Poza udogodnieniami elektronicznymi, mamy też napęd na obie osie. Dzięki temu Skodą z powodzeniem można forsować przeszkody na nieutwardzonych szlakach. Auto ma blisko 4,7-metra długości, co przekłada się na mnóstwo przestrzeni w przedziale pasażerskim

Skoda Kodiaq Skoda Kodiaq Skoda

Kabina skrojona na 7 osób

Pośród popularnych, osobowych modeli, Skoda jeszcze nigdy nie mogła pochwalić się kabiną zdolną w komfortowych warunkach przewieźć siedmiu pasażerów. Ma też wielki bagażnik, który w 5-osobowej konfiguracji zmieści 650 litrów do linii okien i 835 litrów do linii dachu. Jeśli macie zamiar przewieźć pralkę, lodówkę i wózek dziecięcy - bardzo proszę. Błyskawicznie składamy asymetryczne oparcie i zyskujemy dostęp do 2065 litrów. Ponadto, możemy liczyć na wiele ciekawych dodatków podnoszących komfort i bezpieczeństwo codziennej eksploatacji. To między innymi:

- trójstrefowa klimatyzacja automatyczna

- DCC - zawieszenie adaptacyjne dla napędu 4x4

- AREA VIEW CAMERA - system kamer 360°

- Reflektory przednie w technologii Full LED z funkcją adaptacji świateł AFS

- bezkluczykowy dostęp do samochodu i uruchamianie silnika

- Cyfrowy zestaw wskaźników z personalizacją ustawień

Skoda Kodiaq 
Skoda Kodiaq MATERIAŁY PRASOWE

Cztery silniki do wyboru

Coraz więcej osób decyduje się na napęd 4x4, bo to nie tylko bezpieczeństwo, ale również komfort codziennej eksploatacji. Napęd na obie osie nie zwiększa zużycia paliwa i może przydać się w najmniej spodziewanym momencie. Właśnie przez to oferta Skody jest naprawdę szeroka. Napęd na cztery koła występuje w połączeniu z następującymi silnikami:

- 1.5 TSI ACT - 150 KM i DSG

- 2.0 TSI - 190 KM i DSG

- 2.0 TDI - 150 KM i manualna lub automatyczna skrzynia (DSG)

- 2.0 TDI - 190 KM i DSG

Szeroki wybór jednostek napędowych i możliwości niemal nieograniczonej personalizacji Kodiaqa to nie koniec atrakcji. Producent przedstawił nowy cennik. Każda z wersji silnikowych jest teraz dostępna w niższej cenie. Maksymalny upust sięga 9 tysięcy złotych. Kolejny bonus stanowi rozsądnie wyceniony pakiet przeglądów.

Skoda Octavia Scout Skoda Octavia Scout Fot. Mat. prasowe

Skoda Octavia Scout

Popularnością w Polsce Octavia ustępuje jedynie mniejszej Fabii. Kompaktowy bestseller Skody pojawił się na rynku w 1996 roku i z miejsca stał się hitem sprzedaży. Obecnie mamy na rynku trzecie wcielenie po głębokim liftingu. Auto wygląda nowocześnie i okazuje się bardzo wszechstronne, zwłaszcza w wersji Scout. To ciekawa alternatywa dla wszędobylskich SUV-ów.

Specyfikacja Scout to propozycja dla bardziej wymagających klientów. Zwiększony prześwit i dodatkowe osłony podwozia i nadwozia pomogą odnaleźć się w trudniejszych warunkach off-roadowych. Względem rodzinnego kombi, prześwit zwiększono o 31 milimetrów.

Skoda Octavia Scout Skoda Octavia Scout Fot. Skoda

Wnętrze podporządkowane funkcjonalności

Octavia Scout oferuje 5 miejsc w kabinie. W segmencie kompaktowych kombi, jest jednym z największych przedstawicieli gatunku. W dwóch rzędach przestrzeni jest pod dostatkiem, a bagażnik mieści 610 litrów, a po złożeniu asymetrycznej kanapy - aż 1740. Mniej niż Kodiaq, ale w swojej klasie nie ma sobie równych. Długa jest też lista gadżetów. To między innymi:

- bezkluczykowy system obsługi samochodu

- podgrzewana przednia szyba

- gniazdo 230 V

- zawieszenie adaptacyjne DCC wraz z DRIVING MODE SELECT z personalizacją

- niezależny system ogrzewania ze zdalnym sterowaniem

Skoda Octavia Scout Skoda Octavia Scout fot. Skoda

Mocne silniki

Scout łączony jest z najmocniejszymi jednostkami napędowymi. Wszystkie wersje otrzymały napęd na cztery koła i turbodoładowanie. Paleta wysokoprężna składa się z 2.0 TDI o mocy 150 lub 184 koni mechanicznych. Zwolennicy benzyny mogą się zdecydować na 2.0 TSI generujące 190 KM. W tym przypadku pierwsza setka pojawia się na liczniku po 7 sekundach z niewielkim hakiem. Brzmi świetnie! Z uwagi na niżej umieszczony środek ciężkości, Octavia nieco lepiej spisuje się w zakrętach i zużywa mniej paliwa podczas szybkiej jazdy autostradowej. Kodiaq ma nieco większe możliwości off-roadowe.

Ponadto, przeceniono teraz wszystkie wersje Octavii. Jest w czym wybierać, bo możliwości personalizacji się nie kończą, a finalna cena może być bardzo atrakcyjna. Maksymalny upust na auta z rocznika 2018 sięga aż 16 tysięcy złotych. Dodatkowe 2 tysiące przewidziano za pozostawienie dotychczasowego auta w rozliczeniu. Pełny cennik uterenowionej Octavii znajdziesz w linku poniżej.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.