Przegląd kompaktowych SUV-ów - wybraliśmy 3 najlepsze oferty

Kompaktowe SUV-y sprzedają się doskonale. Polacy polubili je za wszechstronność, wygodę i bezpieczeństwo podczas codziennego użytkowania. Nie bez znaczenia są też mocne silniki, a także przystępne ceny. Sprawdzamy, co ma do zaoferowania Volkswagen Tiguan, Hyundai Tucson i Mitsubishi Eclipse Cross.
Tiguan Tiguan Volkswagen

Volkswagen Tiguan

Volkswagen Tiguan jest jednym z tych modeli, które upodobali sobie nie tylko Polacy. W zeszłym roku na świecie sprzedano ponad 791 tysięcy sztuk niemieckiego SUV-a. Taki wynik sprawia, że auto zajmuje piąte miejsce w rankingu bestsellerów pośród wszystkich segmentów. Skąd się bierze jego fenomen?

Rekreacyjny Volkswagen jest wszechstronny, praktyczny, dobrze wykonany i dynamiczny. W wersji z napędem na cztery koła stanowi też nie lada gratkę dla miłośników jazdy w terenie. Pomaga w tym prześwit wynoszący 20 centymetrów.

Kolejny argument przemawiający za Tiguanem to praktyczne i dobrze wyposażone wnętrze. Przednie fotele są wygodne, dobrze wyprofilowane i można je doposażyć w elektryczną regulację z pamięcią ustawień. Nie brakuje też miejsca na tylnej kanapie z regulowanym nachyleniem oparcia. W 5-osobowej konfiguracji bagażnik mieści 615 litrów, ale po złożeniu asymetrycznego oparcia, jego pojemność rośnie do imponujących 1655 litrów.

Tiguan Tiguan Volkswagen

Pięcio- czy siedmioosobowy?

Kompaktowy SUV ma 449 centymetrów długości, a rozstaw osi to 268 cm. Wersja 7-osobowa (Allspace) jest dłuższa o 210 mm i oferuje bagażnik o pojemności 700-1775 litrów. Tiguan pewnie zachowuje się na drodze i oferuje silniki o mocy od 130 do 240 koni mechanicznych. Można je sparować z manualną lub automatyczną, dwusprzęgłową przekładnią i napędem na cztery koła.

Dzięki atrakcyjnej formie finansowania, Tiguan dostępny jest już za niewiele ponad 1000 złotych netto miesięcznie. Pełną ofertę kompaktowego SUV-a Volkswagena znajdziesz poniżej.

Hyundai Tucson N Line 2019 Hyundai Tucson N Line 2019 fot. Hyundai

Hyundai Tucson

Tucson to motor napędowy Hyundaia, a także jeden z najpopularniejszych kompaktowych SUV-ów w Europie. Od kilku lat zajmuje czołowe pozycje w rankingach sprzedaży zarówno wśród firm, jak i klientów indywidualnych. Niedawno przeprowadzony facelifting to dobry moment, by przyjrzeć się bliżej koreańskiej ofercie.

Hyundai Tucson N Line
fot. Hyundai

Najnowsze wcielenie Tucsona zyskało przeprojektowany grill, nowy kształt reflektorów z LED-ami do jazdy dziennej, a także nieco zmienione klosze tylnych lamp. Sporo modernizacji pojawiło się też wewnątrz. Mamy do wyboru nowe kolory dekorów, tapicerek, a także wydajniejsze multimedia. Na liście wyposażenia podstawowej wersji Classic znajdziemy między innymi:

- komplet poduszek powietrznych wraz z kurtynowymi

- manualną klimatyzację

- czujniki ciśnienia w oponach

- sterowane elektrycznie i podgrzewane lusterka boczne

- przednie światła projekcyjne

- czujnik zmierzchu

- radio z RDS i możliwością odtwarzania plików MP3

- 16-calowe felgi aluminiowe

- LED-owe światła do jazdy dziennej

- wielofunkcyjną kierownicę

Hyundai Tucson N Line 2019 Hyundai Tucson N Line 2019 fot. Hyundai

Sprawdzone silniki

Pośród jednostek napędowych są bardziej wydajne diesle i sprawdzone silniki benzynowe. Katalog otwiera wolnossący motor o pojemności 1.6 litra i mocy 132 KM. Jego turbodoładowana wersja generuje 177 koni. Wysokoprężne motory są dwa. Słabszy ma 136 KM i można go połączyć z manualną lub automatyczną, dwusprzęgłową przekładnią, a także napędem na obie osie. 184-konny diesel występuje z napędem AWD, 8-stopniową skrzynią hydrokinetyczną i układem Mild Hybrid pozwalającym obniżyć zużycie paliwa i emisję szkodliwych substancji.

Udoskonalony Hyundai Tucson oferuje lepsze materiały wykończeniowe i jeszcze wyższy komfort. Systemy elektroniczne czuwają nad bezpieczeństwem, a cena kusi. Producent przygotował spore rabaty sięgające 9 tysięcy złotych. Dodatkowymi korzyściami są ubezpieczenie i premia za odkup starego auta. Szczegółową ofertę koreańśkiego SUV-a znajdziesz w linku poniżej.

Mitsubishi Eclipse Cross Mitsubishi Eclipse Cross fot. Mitsubishi

Mitsubishi Eclipse Cross

Mitsubishi Eclipse Cross powstał na wzmocnionej i skróconej platformie Outlandera. W zawieszeniu zastosowano kolumny McPhersona i tylną oś wielowahaczową. Nadwozie mierzy 441 centymetrów długości, 181 szerokości i 169 wysokości. Rozstaw osi to 267 cm. Eclipse jest pierwszym modelem Mitsubishi w Europie, który wyposażono w pełni LED-owe światła. Auto ma też charakterystyczny, ścięty tył, co ma nawiązywać do sportowych samochodów coupe.

Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 CVT 4WD Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 CVT 4WD fot. Jan Zomer

Przyjazna kabina pasażerska

Poza atrakcyjną stylizacją, Eclipse Cross oferuje również dopracowane wnętrze. Gwarantuje pasażerom sporo przestrzeni w dwóch rzędach siedzeń, a także wiele udogodnień podnoszących komfort i bezpieczeństwo codziennej eksploatacji. Już w standardzie znajdziemy:

- automatyczną klimatyzację

- tempomat

- centralny zamek sterowany pilotem

- elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne

- kolumnę kierownicy regulowaną w dwóch płaszczyznach

- przesuwną kanapę z oparciem regulowanym w zakresie kilkunastu stopni

Pod maską Mitsubishi pracuje mocna jednostka napędowa o mocy 163 koni mechanicznych. Sprzężona z manualną lub automatyczną przekładnią zapewnia bardzo dobre osiągi i dość niskie zużycie paliwa. Auto bez kompleksów rywalizuje o dominację w bardzo mocnym segmencie. Ponadto, ten jeden z ciekawszych SUV-ów na rynku jest teraz dostępny z dużym rabatem. Suma korzyści dla klienta może wynieść aż 12 800 złotych.

Więcej o: