Najtańsza Skoda do miasta - czy można mieć nowy samochód za 350 zł miesięcznie?

Auta z segmentu A i B są bardzo dobrym wyborem do miasta. Dlaczego? Są zwinne, pakowane, oszczędne i rozsądnie wycenione. Sprawdzamy, co oferuje Skoda Fabia oraz Citigo.
Skoda Citigo Skoda Citigo fot. Skoda

Skoda Citigo

Najmniejsza w gamie propozycja Skody wcale nie jest taka mała. Citigo występuje w wersji 3- lub 5-drzwiowej i może pochwalić się całkiem sporymi gabarytami. Auto ma 356 centymetrów długości, 164,5 szerokości i 148 wysokości. Rozstaw osi wynosi 242 cm. Można je osadzić na aluminiowych, 16-calowych obręczach i wyposażyć w LED-owe światła do jazdy dziennej.

W środku miejsca nie brakuje dla czterech dorosłych podróżnych. Bagażnik o pojemności 251 litrów w zupełności wystarczy dla duże zakupy lub ekwipunek na weekendową wycieczkę. W razie potrzeby, można błyskawicznie złożyć oparcie kanapy, by zyskać dostęp do 951 litrów.

Skoda Citigo Skoda Citigo Skoda

Dobrze wyposażony mieszczuch

Najmniejsza Skoda oferuje wiele dodatków podnoszących komfort i bezpieczeństwo codziennej eksploatacji. To między innymi:

- Radio SWING z kolorowym ekranem. Obsługujące MP3, SD, AUX-IN, USB, Bluetooth

- Wydajne nagłośnienie z 6 głośnikami oraz subwooferem - 300 W

- Tempomat

- Podgrzewane fotele

- Automatyczna klimatyzacja

- Funkcja awaryjnego hamowania (City Safe Drive) z czujnikiem zbliżeniowym CV (Closing Velocity)

- Czujnik deszczu i zmierzchu

Pod maską Citigo znajdziemy dwie jednostki napędowe. Obie mają litr pojemności, ale różną moc. Podstawowa generuje 60 koni mechanicznych. Mocniejsza ma 75 KM i pozwala podróżować z prędkościami przekraczającymi 170 km/h. Manualna, 5-stopniowa przekładnia działa precyzyjnie i korzystnie wpływa na zużycie paliwa - 5,2 litra w cyklu mieszanym.

Zwinna, komfortowa i nowoczesna Skoda dostępna jest również w atrakcyjnej cenie. Przedstawiciela segmentu A można użytkować już za 352 zł netto miesięcznie.

Nowa Skoda Fabia Nowa Skoda Fabia Fot. materiały prasowe

Skoda Fabia

W zeszłym roku Skoda Fabia była najlepiej sprzedającym się samochodem w Polsce. Model niedawno przeszedł gruntowny lifting. Fabia stała się znacznie nowocześniejsza, zyskała bardziej wydajne silniki i nowe elementy wyposażenia.

Po raz pierwszy w historii Fabia dostępna jest z przednimi i tylnymi światłami wykonanymi w technologii LED. To dzięki nim już na pierwszy rzut oka wiadomo, że mamy do czynienia z najnowszą odsłoną modelu. Lekko przeprojektowano także grill i zderzaki. Do tego dodano nowe lakiery i felgi, w ofercie pojawiły się nawet 18-calowe obręcze. Auto dostępne jest jako 5-drzwiowy hatchback i funkcjonalne kombi.

Nowa Skoda Fabia Nowa Skoda Fabia Fot. materiały prasowe

Systemy bezpieczeństwa z wyższych segmentów

Do nowej Fabii można teraz zamówić systemy do tej pory dostępne w wyższych segmentach. Na liście dostępnych opcji znaleźć można między innymi BLIND SPOT DETECTION (funkcję monitorowania martwego pola w lusterkach) i REAR TRAFFIC ALERT (funkcję wspomagania wyjazdu z miejsca parkingowego). Ekran systemu infotainment SWING został powiększony - ma teraz przekątną 6,5 cala.

Silniki benzynowe generują od 60 do 110 koni mechanicznych. Najmocniejsze wersje można połączyć z automatyczną przekładnią dwusprzęgłową. Najszybsza Fabia przyspiesza do setki w 9,6 sekundy i rozpędza się do 195 km/h. Zużywa przy tym 5,3 litra na 100 kilometrów.

Skoda Fabia
Skoda

Dobre właściwości jezdne, przestronne wnętrze i ogromny bagażnik w rodzinnej odmianie kombi. Do tego należy doliczyć bogate wyposażenie i rozsądną cenę. Fabię można użytkować już za 403 zł netto miesięcznie.

Więcej o:
Copyright © Agora SA