Volkswagen Passat czy Tiguan, czyli pojedynek praktycznego kombi z SUV-em. Porównujemy ceny i specyfikacje

Volkswagen ma teraz świetną ofertę na swoje dwa najważniejsze auta. Zarówno Passat, jak i Tiguan są bestsellerami w swoich segmentach. Mimo różnic, mają też wiele podobieństw. Który lepiej sprawdzi się podczas codziennej eksploatacji?
Volkswagen Passat Alltrack (przed liftingiem) Volkswagen Passat Alltrack (przed liftingiem) fot. VW

Volkswagen Passat - 30 milionów sprzedanych egzemplarzy

Volkswagen Passat nie ma sobie równych w segmencie D. Przez 4 dekady sprzedano ponad 30 milionów egzemplarzy tego modelu. To wynik, o którym konkurencja może jedynie pomarzyć. Fenomen Volkswagena wynika bezpośrednio z jego wszechstronności. Auto występuje jako limuzyna i kombi. Na jego bazie stworzono model CC z linią dachu poprowadzoną na wzór karoserii coupe. Model Alltrack spodoba się fanom jazdy po bezdrożach. Ma zwiększony prześwit, napęd na cztery koła i paletę mocnych silników do wyboru.

Volkswagen Passat Alltrack Volkswagen Passat Alltrack Fot. Moto.pl

Limuzyna dopasowana do potrzeb

Pod maską Passata znajdziemy kilka jednostek napędowych. Dwulitrowy diesel ma 150, 190 lub 240 koni mechanicznych. Można go łączyć z manualną lub automatyczną, dwusprzęgłową skrzynią biegów. Dwie najmocniejsze wersje występują z wydajnym napędem na cztery koła. Pośród jednostek benzynowych znajdziemy 1.5 TSI EVO z funkcją odłączania dwóch cylindrów (150 KM) oraz 2.0 TSI 4Motion z DSG. Topowy motor rozwija 272 KM, co pozwala na sprint do setki w niewiele ponad 5 sekund i zapędzenie wskazówki prędkościomierza do 250 km/h.

Passat Variant, czyli kombi, ma 477 centymetrów długości, co przekłada się na bardzo wysokim poziom wygody przedziału pasażerskiego. Duży rozstaw osi (279 cm) w połączeniu z elektrycznie unoszoną pokrywą bagażnika czynią wnętrze niezwykle praktycznym. W dwóch rzędach miejsca jest pod dostatkiem dla kompletu pasażerów. Kufer w standardowej konfiguracji mieści 595 litrów. Wystarczy jednak złożyć asymetryczne oparcie, by zyskać dostęp do 1550 litrów.

Volkswagen Tiguan Volkswagen Tiguan fot. VW

Volkswagen Tiguan - wszechstronność w standardzie

Kompaktowy SUV Volkswagena od wielu lat zajmuje czołowe pozycje w rankingach sprzedaży. W pierwszym kwartale 2019 roku zajął w Polsce drugie miejsce w swoim segmencie z wynikiem przekraczającym 2 tysiące sprzedanych egzemplarzy. Fenomen tego modelu możemy porównać do Golfa. Rekreacyjne auto jest wszechstronne, praktyczne, dobrze wykonane i dynamiczne. W wersji z napędem na cztery koła stanowi też nie lada gratkę dla miłośników jazdy w terenie. Pomaga w tym wysoki prześwit, który wynosi 200 milimetrów.

Volkswagen Tiguan Allspace Volkswagen Tiguan Allspace fot. VW

Praktyczność SUV-a

Kolejny argument przemawiający za Tiguanem, to praktyczne i dobrze wyposażone wnętrze. Przednie fotele są wygodne, dobrze wyprofilowane i można je doposażyć w wielokierunkową elektryczną regulację z pamięcią ustawień. Nie brakuje też miejsca na tylnej kanapie z regulowanym oparciem. W 5-osobowej konfiguracji bagażnik pomieści 615 litrów. Po złożeniu asymetrycznej kanapy, jego pojemność rośnie do imponujących 1655 litrów.

Kompaktowy SUV ma 449 centymetrów długości, a jego rozstaw osi to 268 cm. Wersja 7-osobowa (Allspace) jest dłuższa o 210 mm i oferuje bagażnik o pojemności 700-1775 litrów. Tiguan pewnie zachowuje się na drodze i oferuje silniki o mocy od 130 do 240 koni mechanicznych. Można je sparować z manualną lub automatyczną, dwusprzęgłową przekładnią i napędem na cztery koła.

Volkswagen Tiguan Volkswagen Tiguan fot. VW

Specjalna oferta

Zarówno Passat jak i Tiguan świetnie sprawdzą się w roli rodzinnego pojazdu. Mnogość rozmaitych wersji wyposażeniowych i silnikowych pozwala dopasować auto do własnych oczekiwań. Należy też wiedzieć, że Volkswagen przygotował specjalną ofertę. Teraz Tiguan w leasingu jest dostępny już od 1 008 złotych miesięcznie, a Passat od 1 020 złotych.

Więcej o:
Copyright © Agora SA