Czy SUV-y wyprą sportowe samochody? Nie, jeśli będzie więcej takich aut jak to

Cupra Ateca to pionier w segmencie hot SUV-ów. Kompaktowe, lekko podniesione auto nie ma konkurencji i potrafi zawstydzić wiele modeli z oznaczeniem GTI i RS. Dlaczego? Spieszymy z wyjaśnieniami.
Cupra Ateca Cupra Ateca fot. Cupra

Osiągi zapierające dech

Kompaktowy SUV jest pierwszym autem nowej, hiszpańskiej marki i jednocześnie ewenementem na rynku. Ma 300 koni mechanicznych i 400 Nm w szerokim zakresie użytecznych obrotów - 2000-5200 obr./min. To sprawia, że Cupra Ateca gwarantuje świetne osiągi. Do setki przyspiesza w 5,2 sekundy, a wskazówka prędkościomierza kończy bieg na 247 km/h. W uzyskiwaniu przeciążeń na poziomie 1,5 g pomaga 7-stopniowa, dwusprzęgłowa skrzynia biegów. Błyskawicznie reaguje na polecenia kierowcy i w mgnieniu oka redukuje nawet 2-3 przełożenia.

Cupra Ateca Cupra Ateca fot. Cupra

Przyklejona do asfaltu

Świetne właściwości jezdne wynikają z intensywnej pracy konstruktorów nad układem jezdnym. Nieznacznie obniżone zawieszenie utwardzono i wyposażono w amortyzatory o zmiennej sile tłumienia. Układ trybów jazdy DCC pozwala kierowcy dopasować ustawienia do własnych preferencji. W trybie normalnym, auto jest komfortowe i dobrze radzi sobie z filtrowaniem nierówności. Wystarczy jednak kliknąć w ikonkę Cupra, by zmienić oblicze SUV-a. Wówczas wyostrza się reakcja na dociskanie gazu, zmniejsza siła wspomagania kierownicy, a z układu wydechowego zaczynają dobiegać wyraziste, basowe dźwięki. Ateca zachowuje się w zakrętach niczym o rozmiar mniejsze auto z segmentu kompaktowego. Napęd na obie osie pomaga podczas wykonywania dynamicznych manewrów. Co ciekawe, da się całkowicie wyłączyć kontrolę trakcji, by czerpać jeszcze więcej przyjemności z jazdy.

Hiszpański samochód nie tylko przyspiesza jak pocisk, lecz również efektywnie wytraca prędkość. To za sprawą zastosowania potężnych tarczy wentylowanych z przodu i z tyłu. Ich średnica to aż 340 milimetrów, dzięki czemu bardzo efektywnie zatrzymują sportowego SUV-a.

Cupra Ateca Cupra Ateca fot. Filip Trusz

Wszechstronna i rozsądnie wyceniona

Cupra Ateca okazuje się bardzo przyjaznym autem na co dzień. Sprawdzi się nie tylko w lekkim terenie, lecz również w dynamicznie pokonywanych zakrętach na granicy przyczepności. Do tego kusi dobrą ceną, bardzo bogatym wyposażeniem i 5-letnią gwarancją. Sportowego SUV-a można mieć już za 1278 złotych netto miesięcznie w programie Leasing Moc Niskich Rat. W kalkulacji uwzględniono 4-letni okres trwania umowy, 30 procent opłaty wstępnej i roczny przebieg na poziomie 20 tysięcy kilometrów.

Więcej o:
Copyright © Agora SA