Jakiego SUV-a wybrać w abonamencie? Porównujemy Volvo XC60 i Nissana Qashqai

Wystarczy dosłownie kilka kroków, by stać się właścicielem nowego samochodu bez wychodzenia z domu. To zaleta programu Carsmile. Postanowiliśmy sprawdzić działanie platformy na przykładzie bestsellerowych SUV-ów.
Volvo XC60 Volvo XC60 Volvo

Nie musisz wychodzić z domu, by odebrać kluczyki

Mechanizm działania Carsmile jest bardzo prosty. Wchodzimy na stronę i określamy swoje preferencje. Wybór samochodów jest ogromny - różne marki, modele, wersje silnikowe. Wybieramy producenta, model, formę użytkowania i finansowania. Oferta obejmuje auta popularne, premium, a także użytkowe.

Po ustaleniu konkretnego modelu samochodu, należy wybrać silnik i wersję wyposażeniową. Auto może manualną lub automatyczną skrzynię, a także napęd na przednią, tylną oś, bądź 4x4. Algorytm jest przejrzysty i łatwy do opanowania. Kolejny krok dotyczy ustalenia czasu trwania umowy, wysokości miesięcznej raty i stawki kilometrowej. Weryfikacja zdolności finansowych klienta może odbyć się online. Dopięcie szczegółów w taki sposób jest bardzo wygodne, bowiem po pomyślnym przejściu przez formularz i załatwieniu formalności z przedstawicielem serwisu, można zdecydować się na dostarczenie auta pod wskazany adres.

Volvo XC60 Volvo XC60 Volvo

Sprawdzamy, ile trzeba zapłacić za Volvo XC60

SUV klasy premium od lat jest wiodącym graczem szwedzkiego koncernu. Volvo XC60 w Europie nie ma sobie równych w rankingach sprzedaży. Przekonuje atrakcyjnym wyglądem, bogatym wyposażeniem już standardowych wersji i luksusowym wykończeniem wnętrza. Auto warto doposażyć w świetny zestaw dźwiękowy Bowers&Wilkins, a także centralnie umieszczony panel systemu multimedialnego z nawigacją, kamerą cofania i możliwością przeniesienia aplikacji wprost ze smartfona.

Volvo XC60 Volvo XC60 fot. Volvo

Benzyna, diesel, a może hybryda?

Volvo XC60 występuje z trzema rodzajami napędu. Diesle o pojemności dwóch litrów generują od 150 do 235 koni mechanicznych. Odmiany benzynowe mają tę samą pojemność i moc od 190 do 310 KM. Dla oszczędnych przygotowano hybrydę typu plug-in. Moc systemowa wynosi 400 koni. Moment obrotowy przekazywany jest na asfalt poprzez wydajny napęd na obie osie. Przyspieszenie do setki nieznacznie przekracza 5 sekund. Co ważne, w trybie bezemisyjnym można pokonać około 30 kilometrów.

Najpopularniejsza na polskim rynku wersja XC60 to D4 z automatem. 190-konny diesel w pakiecie R-Design można użytkować już za 1 508 zł brutto miesięcznie. W symulacji uwzględniliśmy 36-miesięczny okres trwania umowy oraz wpłatę własną w wysokości 20 tysięcy złotych. Klient w standardzie otrzymuje komplet letnich, a także pełny pakiet serwisowy.

Nissan Qashqai 1.3 DiG-T DCT Nissan Qashqai 1.3 DiG-T DCT fot. Piotr Mokwinski

Ile kosztuje Nissan Qashqai w abonamencie?

Nissan Qashqai jest jednym z najbardziej przestronnych modeli w swoim segmencie. Z powodzeniem zmieści rodzinę wraz z pokaźnym bagażem i zapewni komfortową podróż na długim dystansie. Wysokiej klasy materiały wykończeniowe przeplatają się z nowoczesnymi multimediami. Obsługa jest intuicyjna, a możliwość personalizacji naprawdę duża.

Pod maską Nissana Qashqai znajdziemy kilka dynamicznych i oszczędnych jednostek napędowych. Benzynowa paleta silników opiera się na nowym w gamie 1.3 DIG-T. Doładowany motor występuje w dwóch wersjach - 140 i 160 KM. Mocniejszą można połączyć z dwusprzęgłowym, 6-stopniowym automatem. Ofertę uzupełnia diesel o pojemności 1.5 litra i mocy 115 koni mechanicznych. Jeszcze w tym roku pojawi się nowy wariant wysokoprężny. 1.7 dCi rozwija 150 KM i 340 Nm. Można go połączyć z napędem 4x4 i automatyczną przekładnią. Zużycie paliwa w cyklu średnim ma wynosić zaledwie 5.5 litra według najnowszych norm pomiarowych WLTP.

Nissan Qashqai 1.3 DiG-T DCT Nissan Qashqai 1.3 DiG-T DCT fot. Piotr Mokwinski

Dwa razy taniej

Mimo, że diesle w SUV-ach wciąż cieszą się dużą popularnością, w Nissanie warto postawić na doładowany silnik benzynowy. Zapewnia dobrą dynamikę i rozsądne zużycie paliwa. W programie Carsmile dostępny jest w bardzo dobrej cenie. Przy wpłacie własnej na poziomie 15 tysięcy złotych i w 36-miesięcznym okresie umowy, japońskie auto ze 140-konną jednostką napędową można użytkować już za 691 złotych brutto. Poza oponami, w pakiecie otrzymujemy pełną opiekę serwisową.