Sportowy kompaktowy SUV vs. hothatch - sprawdzamy ofertę sportowych Seatów

Cupra rośnie w siłę. Rok temu hiszpańska marka odpowiedzialna za sportowe auta odłączyła się od Seata. Na rynku mamy obecnie dwa modele - Ateca i Leon. Oba mają sporo do zaoferowania. Który lepiej sprawdzi się na co dzień?
Seat Leon Cupra R ST Seat Leon Cupra R ST Arnaud TAQUET

Hatchback, czy kombi?

Leon od wielu lat jest motorem napędowym hiszpańskiego koncernu. Od dłuższego czasu stanowi też nie lada gratkę dla miłośników potężnego zastrzyku adrenaliny. A w wersji Cupra potrafi skutecznie przyspieszyć bicie serca i to w dwóch wersjach nadwoziowych - hatchback i kombi. Hatchback okazuje się bardzo zwinny, łatwy w prowadzeniu i funkcjonalny. Kabina zmieści pięciu pasażerów wraz z bagażem. 5-drzwiowe nadwozie ma 427 centymetrów długości i wiele atrakcyjnych detali w postaci 18- lub 19-calowych obręczy ze stopów metali lekkich, w pełni LED-owych reflektorów, dwóch wydatnych końcówek układu wydechowego i lotki przytwierdzonej do szczytu pokrywy bagażnika.

Seat Leon ST Cupra Seat Leon ST Cupra fot. Piotr Mokwiński

300 koni mechanicznych i napęd na cztery koła

Kompaktowe auto w wydaniu sportowym może być pikantne na dwa sposoby. Hatchback występuje tylko z napędem na przednią oś i dysponuje stadem 290 koni mechanicznych w zestawie z automatyczną, dwusprzęgłową, 7-stopniową skrzynią biegów. Potężna moc przekazywana na przednie koła potrafi skutecznie przyspieszyć bicie serca. Leon przyspiesza do setki w 6 sekund.

Jeszcze więcej emocji gwarantuje rodzinna, dłuższa o 27 centymetrów odmiana kombi. W standardzie ma 300 KM i napęd na cztery koła. Dzięki wzorowej trakcji w każdych warunkach, sprint do setki trwa zaledwie 4,9 sekundy. Warto dodać, że Cupra ST dysponuje bagażnikiem o pojemności 587 litrów. Po złożeniu asymetrycznej kanapy, możliwości przewozowe hiszpańskiego sportowca rosną do 1470 litrów. Najmocniejszego Leona kombi można mieć już za niewiele ponad 1000 złotych netto miesięcznie.

Cupra Ateca Cupra Ateca fot. Cupra

Moda na SUV-y

Cupra Ateca jest pierwszym hot-SUV-em w swoim segmencie. Ten przedstawiciel segmentu C jest też pierwszym niezależnym modelem przygotowanym przez markę Cupra. Auto bazuje na silniku 2.0 TSI, który w tym przypadku rozwija 300 koni. Pikantne danie doprawiono napędem na cztery koła i basowo brzmiącym układem wydechowym. Hiszpański, wszechstronny pojazd zadziwia właściwościami jezdnymi. Konstruktorzy lekko obniżyli i utwardzili zawieszenie, dzięki czemu auto w zakrętach zdaje się zaklinać prawa fizyki. 5 sekund do setki i blisko 250 km/h robi wrażenie. Samochód zwraca na siebie uwagę dodatkowym pakietem aerodynamicznym, ciekawymi wzorami felg i emblematami, których wcześniej na ulicach nie można było spotkać. Cupra Ateca sprawdzi się również w lekkim terenie, dzięki wydajnemu systemowi 4x4. A ile trzeba za nią zapłacić? Dzięki korzystnemu programowi finansowemu, Cupra Ateca dostępna jest już za 1268 złotych netto miesięcznie.

Więcej o:
Copyright © Agora SA