Najmniejszy z palety modelowej Mini występuje w 3- lub 5-drzwiowym nadwoziu. Auto można swobodnie personalizować zmieniając kolory karoserii, dachu i aluminiowych obręczy. Do tego dochodzą jeszcze paski na masce i w pełni LED-owe, bardzo wydajne oświetlenie. Pośród jednostek napędowych znajdziemy 3- i 4-cylindrowe propozycje. Każdą z nich wsparto doładowaniem, dzięki czemu lekkie auto wprost rwie się do dynamicznej jazdy. W wersji S (192 KM) rozpędza się do setki w niespełna 7 sekund i wychyla wskazówkę prędkościomierza mocno ponad 200 km/h. Równie ważny aspekt stanowi zwrotność Coopera. Kompaktowe gabaryty sprawiają, że znalezienie miejsca parkingowego w zatłoczonym mieście będzie dziecinnie łatwą misją. Dodatkowo, producent przewidział atrakcyjny program finansowy. Bogato wyposażone MINI dostępne jest już za 890 złotych miesięcznie przy wpłacie własnej wynoszącej 0 złotych.
Countryman jest samochodem uniwersalnym. Zwiększony prześwit w połączeniu z napędem na cztery koła i zaawansowanymi systemami wsparcia kierowcy, uprzyjemni podróż po najbardziej dziurawych drogach. W pokonywaniu lekkich przeszkód terenowych pomagają mocne silniki. Do wyboru mamy diesle i wersje benzynowe. Najmocniejsza z nich generuje 231 koni mechanicznych i zapewnia iście sportowe osiągi - 6,5 sekundy do setki i 234 km/h prędkości maksymalnej. Warto zaznaczyć, że MINI sprzężone z 8-stopniowym automatem zużywa tylko 6,9 litra w średnim rozrachunku.
Co ważne, w limitowanej ofercie programu Comfort Lease można jeździć takim bogato wyposażonym samochodem już za 990 złotych netto miesięcznie. Opłata wstępna wynosi okrągłe 0 złotych, a na pokładzie między innymi nawigacja, automatyczna skrzynia biegów i czujniki cofania.
Co ciekawe, MINI Countryman jest dostępne także w odmianie hybrydowej typu plug-in, czyli z możliwością doładowania baterii z gniazdka. Taki wariant cały czas oferuje napęd na cztery koła i świetne osiągi, ale tym razem idą one w parze z niskim zużyciem paliwa. Producent deklaruje, że Countryman PHEV może zużywać zaledwie 2,5 l benzyny na dystansie 100 kilometrów. Kierowcą hybrydowego MINI można się stać za 1490 zł miesięcznie.
MINI jeszcze nigdy nie było tak przestronne jak najnowsza generacja Clubmana. Auto ma aż 3 pary drzwi, czego nie oferuje nikt inny. Dzięki podwójnym skrzydłom bagażnika, z kompaktowego kombi można uczynić rasową "bagażówkę". Po złożeniu asymetrycznych oparć drugiego rzędu, w kufrze zmieścimy aż 1250 litrów. Wystarczy na kompaktową lodówkę, drabinę, telewizor i wózek dziecięcy. Kolejny atut stanowią świetne właściwości jezdne, napęd na cztery koła i silniki o mocy od 102 do 231 koni mechanicznych. Coś dla siebie znajdą zarówno miłośnicy benzyny, jak i diesla. Nie można zapominać o atrakcyjnym programie finansowym. Bogata specyfikacja wyposażeniowa dostępna jest już za 950 złotych miesięcznie przy wpłacie własnej na poziomie 0 złotych.