Skoda Scala - co ma w standardzie, a za co trzeba dopłacić?

Ofensywa Skody trwa w najlepsze. Po nowoczesnych SUV-ach nadszedł czas na premierę w niezwykle ważnym segmencie kompaktowym. Skoda Scala kusi nie tylko atrakcyjnym designem, lecz również bogatym wyposażeniem. Prześwietlamy ofertę.
Skoda Scala Skoda Scala Fot. Skoda

Dynamika i bezpieczeństwo

Skoda Scala pojawi się w salonach sprzedaży lada dzień. Najnowszy w gamie samochód ma szereg atrybutów. Nad bezpieczeństwem pasażerów czuwa wytrzymała konstrukcja i garść elektronicznych systemów. Skoda autonomicznie wyhamuje przed przeszkodą, utrzyma się w pasie ruchu i pomoże wyjechać z ciasnego miejsca parkingowego. Jest też dynamiczna - 150-konny silnik TSI gwarantuje przyspieszenie do setki na poziomie 8,2 sekundy. Gamę uzupełni później sportowa odmiana RS.

Każdy z wersji silnikowych występuje w trzech stopniach wyposażenia. Każdą można wzbogacić dodatkami z długiej listy lub zdecydować się na rozsądnie wyceniony pakiet obejmujący wiele udogodnień.

Skoda Scala Skoda Scala Fot. Skoda

Za to nie musisz dopłacać

Jak na kompaktową premierę przystało, na pokładzie Scali znajdziemy mnóstwo systemów podnoszących komfort codziennej eksploatacji. Na liście standardowego wyposażenia są między innymi:

  • Bluetooth
  • Radio z 6,5-calowym ekranem dotykowym
  • Elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne
  • EASY LIGHT ASSIST - czujnik zmierzchu (Coming/Leaving Home)
  • LANE ASSIST - asystent pasa ruchu
  • Reflektory LED BASIC z przodu
Skoda Scala Skoda Scala fot. Skoda

Za co warto dopłacić?

Polityka Skody opiera się na szerokiej możliwości personalizacji. Mimo wielu udogodnień w standardzie, klient może swobodnie konfigurować wybrany egzemplarz i korzystać z dobrodziejstwa inwentarza. Opcji jest naprawdę wiele. Niektóre z nich dostępne były do niedawna jedynie w autach z metką premium. Pośród najciekawszych gadżetów znajdziemy:

  • SIDE ASSIST (funkcja monitorowania martwego pola w lusterkach) z REAR TRAFFIC ALERT (funkcja wspomagania wyjazdu z miejsca parkingowego)
  • SPORT CHASSIS CONTROL - zawieszenie obniżone o 15 mm, zawiera wybór trybu jazdy
  • Reflektory przednie FULL LED z funkcją adaptacji świateł AFS
  • Elektrycznie sterowany fotel kierowcy
  • PARK ASSIST - system autonomicznego wspomagania parkowania
  • Aktywny tempomat działający do prędkości 210 km/h

Lista dodatków może przyprawić o zawrót głowy. Poza elektronicznymi gadżetami, Skoda oferuje wiele akcesoriów podnoszących funkcjonalność i możliwości przewozowe. Warto też poświęcić chwilę na dobór odpowiednich kolorów i kontrastujących z lakierem elementów.

Więcej o: