Nowy Seat za 527 zł miesięcznie. Sprawdzamy ofertę nowego crossovera

Crossovery zdominowały rynek motoryzacyjny i teraz niemal każda marka ma w swoim portfolio takiego zawodnika. Przedstawicielem segmentu miejskich SUV-ów jest także Seat Arona, który zdobył serca wielu klientów. Czym ten model wyróżnia się na tle konkurencji? Przede wszystkim bardzo atrakcyjną ceną.
Kupując SEAT-a Arona mamy do wyboru aż 10 kolorów nadwozia i 3 kolory dachu. (mat. prasowe) Kupując SEAT-a Arona mamy do wyboru aż 10 kolorów nadwozia i 3 kolory dachu. (mat. prasowe) Kupując SEAT-a Arona mamy do wyboru aż 10 kolorów nadwozia i 3 kolory dachu. (mat. prasowe)

Urodzona w mieście

Seat Arona konstrukcyjnie bazuje na miejskim modelu Ibiza. Choć stylistycznie znajdziemy między nimi sporo podobieństw, atutem Arony jest przede wszystkim prześwit - wynosi aż 19 centymetrów. Choć nie jest to samochód terenowy (przez brak napędu na cztery koła), taki prześwit pozwala na bezstresowe pokonywanie miejskiej dżungli - wspinanie się na krawężnik nie jest żadnym problemem, a wszelkie nierówności są łagodnie wybierane przez komfortowe zawieszenie.

Również za sprawą kompaktowych gabarytów, Arona świetnie odnajdzie się w zatłoczonym mieście. Mierzy 4138 mm, czyli jest niecałe 8 centymetrów dłuższa od Ibizy. Kwestia parkowania czy zawracania w ciasnych uliczkach nie przysparza żadnych problemów - Arona jest równie ergonomiczna jak typowo miejskie auta. A oferuje znacznie więcej.

Nowy Seat Arona Nowy Seat Arona Seat

Nowoczesne i przestronne wnętrze

Wyższe nadwozie oznacza dużo łatwiejsze wsiadanie do auta - to jedna z głównych zalet, za które kierowcy pokochali crossovery. Większość kierowców decydując się na zakup nowego auta kieruje się względami praktycznymi, a tych Aronie odmówić nie można. Kabina jest jeszcze bardziej przestronna niż w miejskiej Ibizie, a bagażnik pomieści 400 litrów bagaży (czyli o 45 litrów więcej od spokrewnionej Ibizy).

Na środku konsoli centralnej znajdziemy multimedialne centrum dowodzenia. 8-calowy ekran dotykowy daje dostęp nie tylko do nawigacji czy multimediów, ale także do złącza Apple Car Play, Android Auto i Mirror Link. Dzięki temu możemy na ekranie samochodu wyświetlić widok z naszego smartfona - niezależnie czy chcemy korzystać z Google Maps, czy też mieć podgląd ulubionych playlist na Spotify. Sterowanie multimediami ułatwia wielofunkcyjna kierownica, która jest dostępna już w bazowej wersji wyposażenia Reference.

SEAT Arona SEAT Arona SEAT

Bogate wyposażenie i sprawdzone silniki

Czasy, w których nowinki technologiczne i komfortowe rozwiązania zarezerwowane były tylko dla większych aut, lub wręcz dla klasy premium, bezpowrotnie minęły. Teraz nawet w miejskim crossoverze możemy mieć pełne LED-owe oświetlenie, system Front Assist z kontrolą odstępu czy automatyczną klimatyzację.

Jak na typowego "mieszczucha" przystało, gama silnikowa Seata Arona bazuje na litrowej jednostce 1.0 TSI o mocy 95 KM (z manualną skrzynią) lub 115 KM (z manualem lub automatem). Topowy benzynowy wariant to 1.5 TSI, który generuje 150 KM i przyspiesza do 100 km/h w 8,3 s, zużywając zaledwie 5,1 l paliwa na 100 kilometrów.

Nowy Seat Arona Nowy Seat Arona Seat

Niska miesięczna rata

W dobie leasingów i innych atrakcyjnych form finansowania, coraz mniej osób decyduje się na zakup samochodu za gotówkę. Po prostu nie ma takiej potrzeby, skoro producenci kuszą tak atrakcyjnymi ofertami. Seata Arona w wersji Reference można mieć za 527 zł. Topowa odmiana FR z najmocniejszym, 150-konnym silnikiem jest niewiele droższa - miesięcznie zapłacimy za nią 706 zł. Poniżej znajdziesz pełny cennik i intuicyjny konfigurator Seata Arona.

Więcej o: