Poprzednia generacja Toyoty Corolli teraz w dobrej cenie! Sprawdzamy czy to najtańszy wóz w swojej klasie

Toyota Corolla ma 53 lata. Pierwsza generacja pojawiła się na rynku w 1966 roku. Sprzedaż modelu przekroczyła 40 milionów w 2013. Teraz czas na nowe wcielenie, dzięki czemu poprzedniczkę można kupić z ogromnym upustem.
Toyota Corolla Toyota Corolla fot. Toyota

Reprezentacyjna limuzyna

Obecna generacja Corolli nawiązuje do nazwy sprzed kilku dekad. Wiele lat tradycji przekłada się na techniczne zaawansowanie nowego modelu. Poza tym, auto ma wszystkie cechy poprzedników, do których przyzwyczaili się klienci. To przede wszystkim sprawdzona mechanika. Toyota jest jednym z ostatnich producentów, którzy wciąż stawiają na wolnossące jednostki. Pod maską pracuje silnik 1.33 Dual VVT-i o maksymalnej mocy 99 KM. Połączony z 6-biegową skrzynią manualną rozpędza Corollę do setki w 12,6 sekundy. Średnie spalanie podawane przez producenta w cyklu mieszanym to 5,6 l/100 km.

Dla bardziej wymagających klientów przygotowano 132-konny silnik benzynowy o pojemności 1.6 litra. Wolnossący motor cieszy się bardzo dobrą opinią pośród mechaników. Paletę jednostek uzupełnia oszczędny 1.4 D-4D o mocy 90 koni mechanicznych.

Toyota Corolla Hatch 2018 Toyota Corolla Hatch 2018 fot. Toyota

Długa lista dodatków podnoszących komfort

Mimo, że to model schodzący ze sceny, Corolla nie ma się czego wstydzić w kwestii udogodnień podnoszących komfort i bezpieczeństwo codziennej eksploatacji. Na pokładzie znajdziemy wiele dodatków, które jeszcze niedawno znajdowały się w samochodach z wyższych segmentów. To między innymi:

  • System bezkluczykowego dostępu do samochodu
  • Światła główne w technologii LED
  • System multimedialny Toyota Touch® 2 z kolorowym ekranem dotykowym o przekątnej 7 cali
  • Układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia
  • Układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu
  • Podgrzewane fotele przednie
  • Kamera cofania
  • Klimatyzacja regulowana w dwóch strefach
Toyota Corolla Toyota Corolla fot. Toyota

Atrakcyjna oferta

Obecna cena modelu kończącego karierę sprawia, że trudno o lepszą ofertę na rynku. Przeceniono wszystkie wersje wyposażeniowe i silnikowe, a suma korzyści sięga nawet 16 200 złotych. Warto w tym miejscu porównać cennik Toyoty z bezpośrednią konkurencją. Za Renault Megane GrandCoupe ze 115-konnym silnikiem benzynowym trzeba zapłacić 5 tysięcy więcej. Nowa Mazda 3 w wersji sedan kosztuje w niezłej, ale najtańszej konfiguracji blisko 100 tysięcy zł.