Mitsubishi Eclipse Cross - po prostu dobry crossover. Przekonaj się na co go stać

Mitsubishi zaczyna nowy rozdział. Po modelach z lat 90. zostało już tylko wspomnienie - w katalogach próżno szukać 3000 GT, Lancera, czy Galanta. W ofercie zadomowiły się SUV-y, a Eclipse Cross ma nawiązywać do najlepszych tradycji budowy napędów 4x4. Czy to możliwe w kompaktowym crossoverze?
Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 CVT AWD Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 CVT AWD fot. Jan Zomer

Bazujący na bestsellerze

Mitsubishi Eclipse Cross został zbudowany go na wzmocnionej i skróconej platformie Outlandera. W zawieszeniu zastosowano kolumny McPhersona i tylną oś wielowahaczową. Jego nadwozie mierzy 441 centymetrów długości, 181 szerokości i 169 wysokości. Rozstaw osi wynosi 267 cm. Eclipse Cross jest pierwszym modelem Mitsubishi w Europie, który wyposażono w pełni LED-owe światła. Auto ma też charakterystyczny, ścięty tył, co ma nawiązywać do sportowych samochodów coupe. A jak Mitsubishi Eclipse Cross sprawdza się w praktyce?

Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 CVT AWD Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 CVT AWD fot. Jan Zomer

Nowy silnik

Konstruktorzy Eclipse Cross szczycą się dopracowanym układem jezdnym i nowym, zaprojektowanym dla tego modelu benzynowym silnikiem. Turbodoładowana, czterocylindrowa jednostka o objętości skokowej 1.5  litra może współpracować z 6-stopniowym manualem lub skrzynią bezstopniową. Motor generuje 163 koni mechanicznych i 250 Nm dostępnych przy 1800 obr./min. To wystarcza, by auto ważące półtorej tony rozpędzić do setki w 9,8 sekundy. Wskazówka prędkościomierza zatrzymuje się na 200 km/h.

Mitsubishi Eclipse Cross Mitsubishi Eclipse Cross materiały prasowe

Napęd na cztery koła

Układ jezdny Mitsubishi dobrze spisuje się na nierównych nawierzchniach. Zawieszenie osadzone na 18-calowych obręczach ze stopów lekkich skutecznie filtruje większość nierówności. Pracuje stosunkowo cicho i harmonijnie. W szybko pokonywanych zakrętach daje się we znaki niewielka podsterowność. Przy prędkościach rzędu 120 km/h, w kabinie panuje przyjemna cisza. Do uszu podróżujących dociera jedynie cichy szmer powietrza opływającego karoserię. Wrażenia z jazdy jednak najlepiej sprawdzić na własnej skórze, podczas jazd testowych.

System S-AWC dopasowuje proporcje momentu obrotowego przekazywanego na poszczególne koła do warunków na drodze. Dzięki temu, na zaśnieżonej nawierzchni samochód zachowuje się bardzo przewidywalnie.

Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 CVT 4WD Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 CVT 4WD fot. Jan Zomer

Elegancki kokpit

Wnętrze kompaktowego SUV-a wykończono dobrymi materiałami, a całość solidnie spasowano. Kokpit wygląda schludnie i dość nowocześnie. Pojawiły się też rozwiązania, których próżno szukać w pozostałych modelach koncernu. Mamy do dyspozycji przezierny wyświetlacz, kamerę cofania z widokiem 360 stopni, a także zestaw multimedialny z dotykową obsługą.

Miejsca w dwóch rzędach wygospodarowano sporo. Fotele są wygodne i obszerne. Wysoko umieszczone siedzisko w najbogatszej wersji zyskało elektryczną regulację. Kanapa drugiego rzędu jest przesuwna w zakresie 20 centymetrów i oferuje sporo przestrzeni przed kolanami. Dzięki regulacji oparcia, bagażnik ma pojemność od 341 do 448 litrów.

Mitsubishi Eclipse Cross Mitsubishi Eclipse Cross fot. Mitsubishi

Między ASX-em a Outlanderem

W gamie modelowej koncernu, Eclipse Cross znajduje się między ASX-em, a Outlanderem. Tym samym, konkuruje w bardzo mocnym segmencie, gdzie prym wiedzie Nissan Qashqai, Hyundai Tucson, Volkswagen Tiguan i Ford Kuga. Klientów wodzi na pokuszenie dynamicznym silnikiem benzynowym współpracującym z wydajną skrzynią CVT, przestronnym i nieźle wykończonym wnętrzem, a także dającym dużo pewności napędem na cztery koła.

Więcej o: