Pierwsza generacja pojawiła się pod koniec 2010 roku i mocno namieszała. Audi udowodniło, że niewielkich rozmiarów samochód może dawać mnóstwo radości z jazdy. W wersji S1 pod maską pracowało aż 231 koni mechanicznych, a moment obrotowy trafiał na cztery koła poprzez automatyczną, dwusprzęgłową przekładnię. Charakteru nie brakowało też słabszym wersjom. Spora w tym zasługa sprężystego zawieszenia i optymalnie skalibrowanego układu kierowniczego. A1 urzekało zwinnością nie tylko w mieście, lecz również na autostradzie. Po latach okazało się także, że mocną stroną modelu jest bezawaryjność, co potwierdzają rankingi z ostatnich lat.
Poprzednie A1 wypierane jest z rynku przez najnowszą generację modelu - na dilerskich placach wciąż stoi sporo egzemplarzy odchodzącego modelu, które zostały bardzo mocno przecenione. Poniżej znajdziesz konkretne oferty.
Przeceny w Audi w przypadku niektórych modeli sięgają nawet 70 tysięcy złotych. Wszystkie dostępne od ręki samochody znajdziemy na przejrzystej stronie, gdzie można w łatwy sposób dopasować listę pożądanych aut do własnych preferencji. Algorytm jest zaawansowany i działa błyskawicznie. Poniżej znajdziesz nowy cennik odchodzącego A1. Takich rabatów nie można lekceważyć.
Zbudowane na nowoczesnej platformie nowe Audi A1 wyraźnie urosło. Mierzy teraz 4,03 m długości, 1,74 m szerokości i 1,41 m wysokości. Dzięki dużemu rozstawowi osi i sprytnie poprowadzonej linii dachu w środku wygodnie będą mogli podróżować wysocy pasażerowie, również na kanapie. Mimo sportowego wyglądu, nikt nie powinien narzekać na brak miejsca na głowę i nogi.
Spory jest także bagażnik A1. Urósł aż o 65 l w porównaniu z poprzednim modelem i pomieści teraz 335 l. Po złożeniu tylnej kanapy przestrzeń bagażowa wzrośnie do 1090 l. Co ważne, krawędź ładunkowa znajduje się nisko, na wysokości 67 cm, co pomaga w wygodnym załadunku.
Już w standardzie A1 będzie uzbrojone w całą armię nowoczesnych systemów bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy. Znajdziemy wśród nich system ostrzegający o zjeżdżaniu z pasa ruchu, Audi pre sense front (wykrywa zagrożenie kolizji z pojazdem, pieszym lub rowerzystą i ostrzega o nim kierowcę, a w razie potrzeby autonomicznie hamuje) czy ogranicznik prędkości.