Nowa Toyota RAV4 już niedługo w Polsce. Co o niej wiemy i dlaczego to właśnie teraz warto kupować SUV-a Toyoty

Nowa Toyota RAV4 to jeden z najładniejszych SUV-ów w swoim segmencie - wypełniony nowoczesnymi systemami, z wyrazistą stylistyką i przestronnym wnętrzem. Z okazji wprowadzenia auta na rynek obecna generacja RAV4 trafiła do outletu Toyoty, w którym słowo 'rabat' odmieniane jest przez wszystkie przypadki.
Toyota RAV4 2018 Toyota RAV4 2018 fot. Toyota

Jeden z najładniejszych SUV-ów na rynku? Naszym zdaniem tak!

W przeciwieństwie do wielu niemieckich konkurentów, nową generację Toyoty RAV4 rozpoznamy od razu. Stylistyka modelu, choć zachowała wiele wspólnych elementów z czwartą generacją, to zmieniła się bardzo mocno. Nowa Toyota RAV4 odważnie nawiązuje do konceptu FT-AC, który pokazywano w zeszłym roku w Los Angeles. Nowa Toyota RAV4 nabrała charakteru. Stała się agresywniejsza i bardziej muskularna. Naszym zdaniem, wygląda po prostu świetnie.

Debiut nowej generacji sprowokował polskiego importera do ogromnych rabatów na obecne RAV4. To najlepszy moment, by ją kupić.

Toyota RAV4 Toyota RAV4 fot. Toyota

Dlaczego właśnie teraz warto kupować SUV-a Toyoty

Na polskim rynku nowe RAV4 pojawi się najprawdopodobniej na początku przyszłego roku. Z tej okazji Toyota rozpoczęła ogromną akcję wyprzedażową, która obejmuje m.in. RAV4. Samochody z 'Outletu Toyoty' cieszą się ogromnym zainteresowaniem. Jakie rabaty obejmują RAV4 obecnej generacji i które wersje są dostępne w outlecie? Tego dowiesz się z poniższego linku.

Toyota RAV4 2018 Toyota RAV4 2018 fot. Toyota

Eleganckie i miłe dla oka wnętrze nowej Toyoty RAV4

Podoba nam się również mocno odświeżone wnętrze. Rozpoznamy w nim Toyotę, ale Japończycy znacząco je zmodernizowali. Podczas prezentacji podkreślano dbałość o szczegóły i wykorzystanie materiałów wysokiej jakości, ale to ocenimy dopiero po pierwszym kontakcie z modelem. Na zdjęciach kabina nowego RAV4 robi bardzo dobre wrażenie.

Duży ekran dotykowy (dostępny w rozmiarze 7 lub 8 cali) umieszczono wysoko, a na konsoli centralnej zostawiono sporo przydatnych przełączników i przycisków. Wielu producentów z uporem maniaka przenosi obsługę wszystkiego do systemu multimedialnego, ale znacznie wygodniejszym rozwiązaniem jest kompromis i pozostawienie kilku najważniejszych fizycznych przycisków.

Sam system multimedialny to nowość. Nazywa się Entune 3.0 i ma oferować takie udogodnienia jak Apple CarPlay (o Android Auto na razie Toyota milczy), obsługę asystenta Amazon Alexa, WiFi i wiele usług typu connect. Za nagłośnienie wnętrza RAV4 dba firma JBL.

Toyota RAV4 2018 Toyota RAV4 2018 fot. Toyota

Nowa Toyota RAV4 - sporo systemów bezpieczeństwa w standardzie

Każda Toyota RAV4 będzie wyposażona w 8 poduszek powietrznych i pakiet Toyota Safety Sense. W jego skład wejdą m.in.: system awaryjnego hamowania i zapobiegania kolizjom z funkcją wykrywania pieszych, adaptacyjne reflektory, system rozpoznający znaki drogowe, asystent utrzymania pasa ruchu, adaptacyjny tempomat i system ostrzegający o wyjechaniu z pasa ruchu z funkcją automatycznej korekty.

Toyota RAV4 2018 Toyota RAV4 2018 fot. Toyota

Nowa Toyota RAV4 na nowej płycie podłogowej

Wraz z nową generacją Toyota RAV4 przesiadła się na płytę podłogową TNGA. My w Europie znamy tę konstrukcję z nowego Priusa i bardzo popularnego w Polsce crossovera C-HR. Nowa Toyota RAV4 korzysta z TNGA K, którą współdzieli z Toyotą Avalon oraz Toyotą Camry (ta ma niedługo trafić do Europy).

TNGA oznacza obniżony środek ciężkości, lepsze prowadzenie i dużo większą sztywność całego auta. Znacznie ulepszony ma być także napęd 4x4.

Nowa Toyota RAV4 będzie rozmiarami zbliżona do aktualnej generacji. Japończycy, dzięki wykorzystaniu TNGA, zwiększyli jednak rozstaw osi. Zmieniono także lekko proporcje modelu - jest trochę krótszy i niższy, ale za to szerszy.

Toyota RAV4 2018 Toyota RAV4 2018 fot. Toyota

Nowa Toyota RAV4 - silniki

O ofercie silnikowej trudno na razie spekulować, bo w Nowym Jorku rozmawiano tylko o amerykańskiej wersji modelu. Tam SUV będzie oferowany tylko z benzynowym silnikiem 2.5 l, który zostanie sparowany z 8-stopniowym automatem. Ten sam silnik będzie sercem hybrydy, gdzie znajdziemy skrzynię CVT.

Niestety, Toyota nie wchodziła jeszcze w szczegóły jednostek napędowych. Nie znamy więc dokładnej mocy, zużycia paliwa i osiągów nowej Toyoty RAV4.

Więcej o: