SsangYong kusi szeroką gamą modelową

Pięć modeli w ofercie, każdy z napędem na cztery koła i ze zwiększonym prześwitem. Oferta SsangYonga w segmencie crossoverów i SUV-ów wydaje się być niemal kompletna. W dobie rosnącej mody na pojazdy rekreacyjne, każdy powinien znaleźć w katalogach koreańskiego producenta coś dla siebie. Zwłaszcza, że cenniki Azjatów wypadają znacznie korzystniej, niż niemieckich i japońskich bezpośrednich konkurentów
SsangYong Tivoli SsangYong Tivoli Fot. SsangYong

Tivoli

To najmniejszy i jednocześnie najmłodszy w ofercie crossover. Zadebiutował w tym roku, ma niecałe 420 centymetrów długości, blisko 17 cm prześwitu i najwięcej w segmencie przestrzeni wewnątrz.

Do napędu Tivoli przewidziano dwie jednostki napędowe - obie o pojemności 1,6 litra. Benzynowa generuje 128 KM i 160 Nm, współpracuje z manualną lub automatyczną przekładnią, która przenosi moc na jedną, a w opcji na dwie osie. Diesel to propozycja dla oszczędnych. 115 koni mechanicznych przekazuje na przednie koła i występuje tylko z systemem FWD.

Wnętrze crossovera skrywa mnóstwo udogodnień elektronicznych i tyle miejsca w drugim rzędzie, co w Volkswagenie Passacie. Na liście opcji znajdziemy 7-calowy dotykowy wyświetlacz, dwustrefową klimatyzację automatyczną, podgrzewane i wentylowane fotele, czy też panoramiczne okno dachowe.

Cena już od 59 900 złotych.

SsangYong TivoliFot. SsangYong

SsangYong Tivoli

SsangYong Tivoli

SsangYong TivoliFot. SsangYong

SsangYong Korando C - Wideo SsangYong Korando C - Wideo SsangYong Korando C - Wideo

Korando

Korando jest pozycjonowany w katalogu nieco wyżej i plasuje się w segmencie Volkswagena Tiguana czy Hondy CR-V. 441-centymetrowe nadwozie zaprojektowane przez Giorgetto Giugiaro skrywa mocne jednostki napędowe i przestronne wnętrze. Potrafi zmieścić aż 1550 litrów bagażu (po złożeniu asymetrycznego oparcia kanapy), holować przyczepę o masie nieprzekraczającej dwóch ton, a także zużyć w mieście zaledwie 7,6 litra. Wszystkie z pięciu miejsc są podgrzewane, a przednie dodatkowo wentylowane. Oparcie kanapy można regulować w zakresie 17,5 stopnia. Inteligentny kluczyk, podgrzewana kierownica i 6 poduszek powietrznych to zaledwie nieliczne opcje z długiej listy.

Podstawowy wariant benzynowy z pojemności dwóch litrów uzyskuje 150 KM i 163 Nm. Dwa diesle o tym samym litrażu (dwa litry) generują odpowiednio 150 i 175 koni mechanicznych (oba 360 Nm w przedziale 1500-2800 obr./min). Warianty wysokoprężne można połączyć z manualną lub automatyczną przekładnią o sześciu stopniach, jak również z opcjonalnym, inteligentnym napędem 4WD.

Cena za bazową specyfikację to zaledwie 67 tysięcy złotych.

SsangYong Korando Cfot. SsangYong

SsangYong Korando C

SsangYong Korando Cfot. SsangYong

Rexton 'W' Rexton 'W' Materiały Partnera

Rexton W

Ten potężny SUV wykorzystuje to, co najlepsze w magazynach Mercedesa. Łączy koreańską finezję z niemiecką mechaniką, która gwarantuje dzielność w terenie i stabilność na asfalcie. Flagowy Ssangyong ma trzy rzędy siedzeń zdolne pomieścić w komfortowych warunkach aż 7 osób, napęd na cztery koła w standardzie i dwulitrowy silnik wysokoprężny spełniający najwyższe normy emisji spalin. Za podstawową wersję zapłacimy 94 tysiące złotych, co czyni zeń najlepszą okazję na rynku w segmencie potężnych aut o charakterze rekreacyjno-terenowym.

Rextona wyposażono w inteligentny napęd 4WD, który na bieżąco monitoruje sytuację pod kołami i odpowiednio dozuje przepływ momentu na każdą oś, aby zmaksymalizować przyczepność. Podczas pokonywania wzniesień przyda się też asystent zjazdu przejmujący kontrolę nad hamulcami i utrzymujący stałą prędkość na pochyłościach powyżej 10 procent. Dwulitrowy diesel generuje 155 KM i 360 Nm dostępnych w zakresie 1500-2800 obr./min. Współpracuje z 5-stopniowym automatem lub 6-biegową skrzynią manualną, zużywa średnio 7,3 litra i rozpędza 1900-kilogramowy pojazd do 173 km/h.

przygoda na 4 kołaMateriały Partnera

przygoda na 4 koła

przygoda na 4 kołaFot. SsangYong

Actyon Sports Actyon Sports Materiały Partnera

Actyon Sports

To typowy tytan pracy. Występuje w 7 kolorach nadwozia, potrafi przewieźć 767 kilogramów ładunku, a także holować przyczepę z hamulcem o masie do 2,3 tony. Przy okazji zmiany generacyjnej, zyskał atrakcyjnie zaprojektowaną karoserię oraz wnętrze wzorowane na samochodach osobowych. Ma 499 centymetrów długości, 191 szerokości i 179 wysokości. Prześwit między przednimi kołami wynosi 188 cm, natomiast między tylnymi aż 212. W standardzie dysponuje napędem na obie osie i oszczędnym, a zarazem wystarczająco dynamicznym silnikiem wysokoprężnym.

Dwulitrowy diesel generuje 155 KM i 360 Nm dostępnych w przedziale 1500-2800 obr./min. Maksymalnie rozpędza się do 165 km/h, ale nie to jest najważniejsze. Istotne, że w wymagającym terenie, niezależnie od zastosowanej przekładni (6-stopniowy automat lub manual), dzielnie walczy z wszelkiej maści przeszkodami. Gdyby zaopatrzyć go w snorkel, typowo terenowe opony i dodatkowe płyty ochronne, mógłby na Dakarze pełnić funkcję Safety Car.

przygoda na 4 kołaMateriały Partnera

przygoda na 4 koła

przygoda na 4 kołaFot. SsangYong

SsangYong Rodius SsangYong Rodius Fot. SsangYong

Rodius

To bezpośredni konkurent Lancii Grand Voyager, od której w topowej specyfikacji jest niemal dwukrotnie tańszy. Długością dorównuje BMW serii 7 (513 cm długości), a wysokością Audi Q7 (181,5 cm wysokości). Rodius łączy w sobie cechy vana, SUV-a i reprezentacyjnej limuzyny. 18,5 cm prześwitu wraz z opcjonalnym napędem na cztery koła czyni zeń pojazd typowo rekreacyjny. Pokona większość krawężników w mieście i błotnistych kolein, holując jednocześnie przyczepę o masie nawet dwóch ton i zabierając na pokład 700 kilogramów.

Wnętrze Rodiusa ma cztery niezależne fotele w dwóch rzędach i trzyosobową kanapę. Podróż na dystansie 1000 kilometrów z kompletem pasażerów na pokładzie nie stanowi najmniejszego problemu. 2-litrowy diesel o mocy 155 koni mechanicznych i 360 Nm współpracuje z 5-stopniowym automatem lub 6-biegową skrzynią manualną. W standardzie ma komplet poduszek powietrznych, ABS, ESP i system zwiększający siłę hamowania BAS. Mnóstwo pojemnych schowków i uchwytów, a także rozkładane stoliki i 860-litrowy bagażnik spodobają się każdej rodzinie. Ten potężny van został też rozsądnie wyceniony.

Podstawową, lecz przyzwoicie wyposażoną wersję Crystal kupimy już za 99 tysięcy złotych.

SsangYong RodiusFot. SsangYong

przygoda na 4 koła

SsangYong RodiusFot. SsangYong

Więcej o: