SsangYong Tivoli | Każdy znajdzie coś dla siebie

Czasy, kiedy SsangYong był producentem nudnych i niewyróżniających się samochodów, już dawno minęły. Najlepszym tego dowodem jest ich najnowszy model Tivoli. Ciekawy crossover dostosuje się do każdego kierowcy

SsangYong Tivoli | Stylistyka

Marka SsangYong konsekwentnie podąża drogą zmian i budowania zupełnie nowego wizerunku. Pierwszym samochodem, zwiastującym nowe podejście, był Korando trzeciej generacji. Teraz nadszedł czas na crossovera segmentu B o nazwie Tivoli. Koreańczycy wiążą z nowym modelem wielkie nadzieje, tak więc możemy spodziewać się naprawdę ciekawego auta. Nowy SsangYong celuje głównie w ludzi młodych i aktywnych.

Auto ma zdecydowanie własny styl. W Tivoli w oczy rzuca się przede wszystkim szeroki słupek C oraz wyraźne przetłoczenie, które ciągnie się od tylnego błotnika i płynnie przechodzi w lampę. SsangYong stworzył ciekawie wyglądającego, nowoczesnego crossovera, który już definitywnie zrywa z dawnym wizerunkiem koreańskiej marki.

Nie piszemy już nic więcej i zapraszamy do zapoznania się ze zdjęciami Tivoli. A jeżeli ciekawi Was, jak nowy SsangYong sprawuje się na drodze, to serdecznie zapraszamy do naszych wrażeń z pierwszej jazdy.

SsangYong Tivolifot. SsangYong | SsangYong Tivoli

SsangYong Tivolifot. SsangYong | SsangYong Tivoli

SsangYong Tivolifot. SsangYong | SsangYong Tivoli

SsangYong Tivolifot. SsangYong | SsangYong Tivoli

SsangYong Tivolifot. SsangYong | SsangYong Tivoli

SsangYong Tivolifot. SsangYong | SsangYong Tivoli

SsangYong Tivolifot. SsangYong | SsangYong Tivoli

SsangYong Tivolifot. SsanYong | SsangYong Tivoli

 

SsangYong Tivolifot. SsangYong | SsangYong Tivoli

SsangYong Tivolifot. SsangYong | SsangYong Tivoli

SsangYong Tivolifot. SsangYong | SsangYong Tivoli

SsangYong Tivoli | Wnętrze

Obsługa SsangYonga Tivoli nie powinna przysparzać nikomu problemów. Wszystkich przyrządy i przełączniki rozmieszczono z głową. Wszystko jest klasyczne i intuicyjne. Bardzo szybko przyzwyczaimy się do wnętrza, jakie proponują Koreańczycy. Gustownie zaprojektowany środek Tivoli robi dobre wrażenie, nie tylko wyglądem, ale też wykorzystanymi materiałami dobrej jakości.

Wykończenie wnętrza dostępne jest w trzech kolorach: czarnym, beżowym oraz czerwonym. Tivoli to nowoczesny samochód, na wyposażeniu nie mogło więc zabraknąć takich rzeczy jak: podgrzewany i wentylowany fotel kierowcy, podgrzewana kierownica, skórzana tapicerka (w podstawowej wersji materiałowa), klimatyzacja (w wyższych wersjach w pełni automatyczna), nawigacja TomTom, kamery cofania, system bezkluczykowy, złącza AUX/USB, iPod, Bluetooth oraz dotykowy ekran na desce rozdzielczej.

Mimo że to crossover segmentu B, to wnętrze jest zaskakująco przestronne, jak na tę klasę. W Tivoli na brak miejsca nie powinny narzekać nawet cztery wysokie osoby. Środek SsangYonga pełen jest schowków i uchwytów. Jak z bagażnikiem? Standardowo oferuje 423 litry pojemności, ale bardzo łatwo tę przestrzeń powiększyć poprzez zmienianie ustawienie foteli.

SsangYong Tivolifot. SsangYong | SsangYong Tivoli

SsangYong Tivolifot. SsangYong | SsangYong Tivoli

SsangYong Tivolifot. SsangYong | SsangYong Tivoli

SsangYong Tivolifot. SsangYong | SsangYong Tivoli

SsangYong Tivolifot. SsangYong | SsangYong Tivoli

SsangYong Tivolifot. SsangYong | SsangYong Tivoli

SsangYong Tivolifot. SsangYong | SsangYong Tivoli

SsangYong Tivolifot. SsangYong | SsangYong Tivoli

SsangYong Tivolifot. SsangYong | SsangYong Tivoli

SsangYong Tivolifot. SsangYong | SsangYong Tivoli

SsangYong Tivolifot. SsangYong | SsangYong Tivoli

SsangYong Tivoli | Wideo

Tak nowy SsangYong prezentuje się na filmie:

SsangYong Tivoli | Pakujemy się na wycieczkę

SsangYong Tivoli powinien poradzić sobie nie tylko podczas miejskiej jazdy, ale także podczas dłuższych wycieczek albo wyjazdów na wakacje. Koreańczycy postarali się, aby ich nowy crossover był praktyczny oraz przestronny. Na zdjęciach widzimy, że da się go dostosować do różnych potrzeb. W końcu hasło "Marka dla ludzi aktywnych" zobowiązuje.

SsangYong Tivolifot. SsangYong | SsangYong Tivoli

SsangYong Tivolifot. SsangYong | SsangYong Tivoli

SsangYong Tivolifot. SsangYong | SsangYong Tivoli

SsangYong Tivolifot. SsangYong | SsangYong Tivoli

SsangYong Tivolifot. SsangYong | SsangYong Tivoli

SsangYong Tivoli | Zegary na każdy humor

We wstępie wspomnieliśmy, że SsangYong oferuje bardzo bogate możliwości personalizacji swojego Tivoli. W zależności od humoru możemy nawet wybrać kolor podświetlenia zegarów... Do wyboru: czerwony, niebieski, żółty, błękitny, biały oraz czarny.

SsangYong Tivolifot. SsangYong | SsangYong Tivoli

SsangYong Tivolifot. SsangYong | SsangYong Tivoli

SsangYong Tivolifot. SsangYong | SsangYong Tivoli

 

SsangYong Tivolifot. SsangYong | SsangYong Tivoli

SsangYong Tivolifot. SsangYong | SsangYong Tivoli

SsangYong Tivolifot. SsangYong | SsangYong Tivoli

SsangYong Tivoli | Silniki i skrzynie biegów

Do wyboru będą dwa silniki. Crossover debiutuje na rynku z silnikiem benzynowym o pojemności 1,6 litra. Czterocylindrowa konstrukcja generuje 128 KM i 160 Nm momentu obrotowego, który dostępny jest od 4600 obr./min. Trochę później do oferty dołączy jednostka wysokoprężna (e-XDi160) o pojemności 1,6 litra i mocy 115 KM.

Pierwsze egzemplarze Tivoli są wyposażone tylko w napęd na przód, ale już od września tego roku na drogi zaczną wyjeżdżać egzemplarze również z napędem na cztery koła.

SsangYong Tivolifot. SsangYong | Silnik benzynowy

SsangYong Tivolifot. SsangYong | Silnik Diesla

Skrzynie biegów również są dwie: manualna oraz automatyczna. Obydwie mają po 6 przełożeń.

SsangYong Tivolifot. SsangYong | Skrzynia automatyczna

SsangYong Tivolifot. SsangYong | Skrzynia manualna

SsangYong Tivoli | Kolory i felgi

SsangYong Tivoli jest przez Koreańczyków pozycjonowany jako samochód dla ludzi młodych i aktywnych. Producent postanowił pozwolić każdemu klientowi wyrazić własny styl i przygotował dla Tivoli osiem kolorów lakieru oraz pięć zestawów kolorystycznych (jeden odcień dla nadwozia, drugi dla dachu).

SsangYong Tivolifot. SsangYong | SsangYong Tivoli

SsangYong Tivolifot. SsanYong | SsangYong Tivoli

SsangYong Tivolifot. SsangYong | SsangYong Tivoli

SsangYong Tivolifot. SsangYong | SsangYong Tivoli

SsangYong Tivolifot. SsangYong | SsangYong Tivoli

Cała ósemka lakierów:

SsangYong Tivolifot. SsangYong | SsangYong Tivoli

Jak na razie SsangYong oferuje cztery wzory felg.

SsangYong Tivolifot. SsangYong | SsangYong Tivoli

SsangYong | Cennik

Bez wątpienia jednym z największych atutów nowego SsangYonga jest jego przystępna cena. Nowiutkie Tivoli prosto z salonu kupimy już od 59 900 złotych. To jedna z najkorzystniejszych ofert w całej klasie crossoverów segmentu B. Szczegółowy cennik:

Cennik SsangYong TivoliCennik SsangYong Tivoli

SsangYong | Wersje wyposażenia

Co otrzymamy w bazowej wersji Crystal? Z systemów bezpieczeństwa: zestaw poduszek i kurtyn powietrznych, ABS, ESP. Tivoli Crystal stoi na 16-calowych felgach, ma diodowe (LED) światła oraz osłonę chłodnicy w kolorze czarnym. We wnętrzu znajdziemy: tempomat, podgrzewaną tylną szybę, składany kluczyk, zdalne sterowanie kluczykiem, sześć głośników, sterowanie systemem audio z kierownicy, gniazdka 12V, elektronicznie sterowane lusterka, materiałową tapicerkę, w pełni regulowany fotel kierowcy czy klimatyzację.

Z zewnątrz wersja Quartz otrzymuje inny wzór felg (również 16 calowe). Więcej nowości znajdziemy we wnętrzu, to m.in. dodatkowa poduszka powietrzna chroniąca kolana kierowcy, czujniki (zmierzchu, deszczu), przyciemniające się samoczynnie lusterko, stację multimedialną z 7-calowym ekranem dotykowym, kamerę cofania, głośnomówiący zestaw bluetooth, porty USB, HDMI oraz iPod.

Najdroższa odmiana Tivoli to Sapphire. Najdroższy Tivoli stoi na 18-calowych felgach, a zewnątrz rozpoznamy go po relingach dachowych, sportowych spojlerach, LED-ach na lusterkach i przyciemnianych szybach. We wnętrzu: tapicerka skórzana, różnokolorowe zegary, podgrzewane i wentylowane przednie fotele czy w pełni zautomatyzowana klimatyzacja.

SsangYong Tivolifot. SsangYong | SsangYong Tivoli

SsangYong Tivolifot. SsangYong | SsangYong Tivoli

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.