Volkswagen wyszedł ze swoją reklamą pod prąd już w latach pięćdziesiątych. Kampania "Think small" jako pierwsza nie pokazywała samochodu jako obiektu marzeń, podkreślała za to korzyści płynące z jego użytkowania. To ukształtowało obraz firmy w USA. Kolejną przełomową reklamą był klip z 1968 roku puszczany w niemieckiej telewizji, podkreślający trwałość Garbusa. Ten kierunek w reklamie VW został utrzymany. Hasło "Gdyby na wszystkim w życiu można było tak polegać, jak na Volkswagenie" z lat osiemdziesiątych to tylko jeden z przykładów odwoływania się do cech, przez lata kojarzonych z marką.
Jedną z ciekawszych w ostatnich latach była kampania reklamowa Golfa GTi , której hasło "Dla chłopców, którzy zawsze byli mężczyznami" zostało nagrodzone w 2005 roku. W sumie Volkswagen otrzymał do tej pory około 150 "Oskarów reklamy".
Przyznając dziś tę nagrodę Volkswagenowi, nagradzamy firmę, która od dziesięcioleci jest w swojej branży symbolem kreatywnego i innowacyjnego marketingu - powiedział Terry Savage, Dyrektor Festiwalu, podczas rozdania nagród
Zapraszamy do galerii .
Marcin Lewandowski