BMW serii 6 od 353 900 zł

353 900 zł - tyle kosztuje "najtańsze" BMW 640i z pojoną oktanami, rzędową "szóstką" o pojemności 3 litrów i mocy 320 koni oraz 8-biegowym automatem

Za stylizację nadwozia "szóstki" odpowiada Adrian van Hooydonk, który na stanowisku naczelnego stylisty BMW zastąpił w 2009 roku Chrisa Bangle'a. W porównaniu do poprzedniczki, trzecia generacja BMW serii 6 ma bardziej zwiewne linie, bliższe oryginałowi - modelowi E24, zaprojektowanemu przez Paula Bracqa.

Auto mierzy 489,4 cm długości (+7,4 cm względem poprzednika), 189,4 cm szerokości (+3,9 cm) i 136,9 cm wysokości (-0,5 cm) przy rozstawie osi równym 285,5 cm (+7,5 cm). Za drzwiami czeka kabina 2+2 i deska rozdzielcza ze zorientowaną w stronę kierowcy konsolą środkową. Za tylnymi siedzeniami wygospodarowano 460-litrowy bagażnik (+10 l).

Na starcie BMW 6 dostępne jest z dwoma silnikami benzynowymi oraz turbodieslem. Każdy z nich współpracuje z 8-biegowym automatem. Oto ceny poszczególnych wersji w Polsce:

Najsłabsze BMW 640d napędza 3-litrowy, podwójnie turbodoładowany silnik wysokoprężny o mocy 313 KM przy 4400 obr./min oraz maksymalnym momencie obrotowym 630 Nm, dostępnym w zakresie 1500-2500 obr./min. Efekt? 5,5 s od 0 do 100 km/h, prędkość maksymalna 250 km/h oraz obietnica średniego zużycia paliwa na poziomie 5,4-5,5 l/100 km.

Co z benzyniakami? Słabsza, turbodoładowana rzędowa "szóstka" o pojemności 3 litrów generuje 320 KM przy 5800 obr./min i 450 Nm maksymalnego momentu obrotowego, dostępnego w zakresie 1300-4500 obr./min. Tak uzbrojone, BMW 640i dobija do setki w 5,4 s i może mknąć z (elektronicznie ograniczoną) prędkością 250 km/h. Według deklaracji producenta, średnio zużywa 7,7 l/100 km.

Mocniejsza wersja 650i dysponuje widlastą "ósemką" o pojemności 4,4 litra, wspomaganą dwiema turbosprężarkami. Motor legitymuje się mocą 407 KM między 5500 a 6400 obr./min oraz maksymalnym momentem obrotowym 600 Nm, dostępnym w przedziale 1750-4500 obr./min. BMW 650i na przyspieszenie od zera do setki potrzebuje 4,9 s i z elektronicznym kagańcem osiąga prędkość 250 km/h. Niemcy deklarują, że jego średnie zużycie paliwa wynosi 10,4 l/100 km.

Po raz pierwszy w historii serii 6 w palecie pojawi się wariant z napędem na wszystkie koła xDrive, dostępny w połączeniu z mocniejszym motorem benzynowym. W tym wypadku pierwsze 100 km/h ląduje na prędkościomierzu po 4,8 s.

Zapraszamy do galerii zdjęć nowego BMW serii 6 .

Marcin Sobolewski

ZOBACZ TAKŻE:

BMW 6 jak ze snu - WIDEO

BMW 650i Cabriolet - GALERIA

BMW 650 - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Agora SA