Wszystko o samochodach marki Saab - dane techniczne, ceny, opinie
Z zewnątrz auto do złudzenia przypomina koncepcyjny model 9-4X BioPower zaprezentowany w 2008 roku w Detroit. Za oceanem 9-4X oferowany będzie z dwoma benzynowymi V6 do wyboru. Podstawowym silnikiem będzie wolnossące 3.0 z bezpośrednim wtryskiem paliwa rozwijające moc 265 KM. W wersji Aero pod maskę trafi turbodoładowana jednostka o pojemności 2,8 l, mocy 300 KM oraz maksymalnym momencie obrotowym równym 400 Nm. W pierwszym przypadku sprint do setki zajmować będzie 9 sek., w drugim - 8,3 sek.
Oba silniki współpracują z sześciostopniową skrzynią automatyczną, a moc na wszystkie koła rozdziela system XWD z tylnym mechanizmem różnicowym o ograniczonym tarciu wewnętrznym (eLSD). W wyższych wersjach wyposażeniowych klienci będą też mogli "dozbroić" auto w aktywny układ jezdny Saab DriveSense o zmiennej charakterystyce pracy zawieszenia.
Na liście wyposażenia będzie można znaleźć między innymi 10-głośnikowy system audio firmy BOSE, nawigację z 8-calowym ekranem i dyskiem twardym, wejścia USB i AUX oraz fotele przednie z elektryczną regulacją w ośmiu kierunkach.
Auto zadebiutuje podczas zbliżających się targów w Los Angeles. Do amerykańskich salonów Saaba trafi w maju przyszłego roku. Klienci w Europie na nowego crossovera będą musieli poczekać do sierpnia. Jeśli producent poważnie myśli o podbiciu starego kontynentu, będzie musiał jednak dorzucić przynajmniej jednego diesla.
Zapraszamy do galerii .
ZOBACZ TAKŻE: