Wszystko o Volkswagenie: parametry, osiągi, oceny
Powiedzcie "auf Wiedersehen " ociekającemu chromem wlotowi powietrza z B-szóstki. Przedni i tylny pas upodobniły się do tych, które znamy z wcześniej odświeżnych modeli: Golfa, Polo, Phaetona czy Touarega. Długość karoserii Passata wzrosła o 4 mm (4769 mm w wypadku sedana, 4771 mm w wypadku Varianta), natomiast szerokość (1820 mm) i wysokość (1474 mm - sedan, 1519 mm - Variant) pozostały bez zmian. W Volkswagenie mówią, że każdy panel nadwozia poza dachem jest nowy.
Co w kabinie? Podgrzewane i wentylowane fotele z funkcją masażu, nowe panele sterowania pokładową elektroniką i... analogowy zegarek. Pod tym względem nowy Passat zbliży się do flagowego Phaetona. Topowe wersje otrzymają szyby z izolacją akustyczną, skórzane fotele z kontrastowym przeszyciami, 18-calowe alufelgi oraz drewniane inkrustacje.
Volkswagen stawia także na bezpieczeństwo. Na pokładzie pojawi się adaptacyjny tempomat, który - tak jak w Volvo S60 - będzie w stanie zatrzymać auto przy prędkości do 29 km/h, jeśli wykryje na drodze przeszkodę. Przy wyższych prędkościach ograniczy zaś skutki ewentualnej kolizji. Układ bada także ryzyko uderzenia w tył auta. W tym przypadku potrafi przyspieszyć, o ile przed autem nie zabraknie wolnej przestrzeni.
Pod maskę trafią turbodiesle o pojemności 1,6 litra (wersja Bluemotion o mocy 105 koni) oraz 2 litrów (140 i 170 KM) oraz silniki benzynowe TSI (1.4 122 KM, 1.8 160 KM i 2.0 211 KM) i topowa, wolnossąca V-szóstka o pojemności 3,6 litra i mocy 300 koni. Ta ostatnia otrzyma "elektroniczną szperę" przedniej osi, czyli mechanizm XDS, hamujący koło o mniejszej przyczepności. Wybrane wersje otrzymają system start-stop i układ odzyskiwania energii podczas hamowania.
Zapraszamy do galerii zdjęć nowego Passata. Auto trafi do sprzedaży jeszcze w tym roku.
Golf GTI do lansu - ZOBACZ WIĘCEJ