Oceny, opinie, osiągi: wszystko o samochodach na PARKING.MOTO.PL
Już po zdjęciach widać, dlaczego koncepcyjny Land Rover LRX jedną szybką decyzją zarządu stał się Range Roverem. Evoque mimo niewielkiego wzrostu w pełni zasługuje na bycie luksusowym crossoverem. Poza tym, ta zmiana pomogła w zachowaniu tylu elementów z prototypu, ile to tylko było możliwe. To oczywiście musi odbić się na cenie, ale przecież nie ma nic za darmo.
Jeśli chcemy mieć nowoczesny i stylowy samochód, to musimy za niego więcej zapłacić. Ile? Na razie wiadomo, że ceny będą zaczynać się od około 30 tys. funtów w Wielkiej Brytanii i około 35 tys. euro na kontynencie. To o połowę więcej, niż kosztuje podstawowa wersja Freelandera 2, i nieco mniej, niż trzeba zapłacić za Discovery LR4. Co za to otrzymamy?
Pod maskę trafią dwa turbodiesle o pojemności 2,2 l. Podstawowa jednostka osiąga 150 KM i ma oferować przede wszystkim ekonomiczną jazdę emitując zaledwie 130 g CO2 na km w wersji 4x2 i 145 g/km w wersji 4x4. O mocniejszej wersji wiadomo jedynie, że ma 190 KM. Moim zdaniem do charakteru auta zdecydowanie bardziej będzie pasował benzyniak 2,0 l. wyposażony w turbinę, wtrysk bezpośredni i zmienne fazy rozrządu, dzięki czemu oferuje kierowcy 240 KM.
Debiut wersji produkcyjnej nastąpi podczas salonu paryskiego, ale na rozpoczęcie sprzedaży trzeba będzie poczekać do lata przyszłego roku.
Paryż 2010 - parada premier - ZOBACZ WSZYSTKIE