Volvo S60 Concept - nareszcie treściwie

Dotychczas firma Volvo nie rozpieszczała nas informacjami na temat tego modelu. Do premiery został już jednak niecały miesiąc, a więc najwyższy czas na medialną ofensywę.

Koń jaki jest, każdy widzi. Volvo zadbało, aby tym razem pokazać swój concept w całej okazałości. Zdjęcia (czy raczej "rendery") pokazują, że nowe S60 odchodzi nieco od konserwatywnej, charakterystycznej linii Volvo na rzecz świeżej, bardziej agresywnej stylistyki. Rozciągnięte reflektory wykonane w technologii LED, zmieniony kształt grilla, duże wloty powietrza w przednim oraz przetłoczenia w tylnym zderzaku, podkreślone dodatkowo listwami z aluminium. Z tyłu również zastosowano lampy LED'owe, a zderzak wyposażono w dyfuzor.

Zrezygnowano ze środkowych słupków. Może to się wiązać z tym, że tylne drzwi otwierają się... w dosyć zaskakujący sposób (widać to na zdjęciach oraz dołączonym filmiku). Takie rozwiązanie nie tylko ułatwia wsiadanie, pozwala także na swobodniejsze podziwianie futurystycznego wnętrza. Nie ma się jednak co łudzić - model produkcyjny zostanie z pewnością pozbawiony tego "bajeru". Nie wiadomo natomiast, czy firma zrezygnuje również z całkowicie przeszklonego dachu.

Wnętrze jest bardzo wytworne i nowoczesne. Znajdziemy tu, znaną już niektórym z "zajawek", ręcznie wykonaną kryształową konsolę centralną. Mocno wyprofilowane fotele "zawieszone" są pomiędzy konsolą, a wewnętrzną częścią progów. Deska rozdzielcza obita czarną skórą podkreśla panującą wszędzie elegancję.

Pod maską: czterocylindrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem oraz wtryskiem bezpośrednim GTDi (Gasoline Turbocharged Direct Injection) o pojemności 1.6l, który dysponować będzie mocą rzędu 180KM. Ta przenoszona będzie na koła za pomocą dwusprzęgłowej skrzyni biegów Powershift.

Koncepcyjny S60 ma się charakteryzować małym apetytem na paliwo oraz niską emisją CO2. Pomóc w tym mają (poza wspomnianą jednostką napędową oraz skrzynią biegów Powershift) między innymi: system Start-Stop, specjalne ekonomiczne tryby jazdy (DRIVe-Mode), elektryczne wspomaganie kierownicy oraz aerodynamiczne rozwiązania na zewnątrz samochodu. Wszystko to skutkuje spalaniem na poziomie 5.0l/100km oraz emisją CO2 równą jedynie 119g/km. Tak przynajmniej zapowiada producent.

Volvo od zawsze kojarzone było z troską o bezpieczeństwo. Nie jest więc niespodzianką, że nowe S60 Concept zostanie wyposażony w szereg technologii bezpieczeństwo poprawiających - zarówno pasażerów, jak i pieszych. Pojawi się zatem aktywny układ automatycznej kontroli prędkości, który dzięki wykorzystaniu radaru monitoruje zachowanie poprzedzającego pojazdu i utrzymuje od niego odpowiednią, zadaną odległość. Układ ten został ulepszony i obecnie pracuje również przy bardzo małych prędkościach, do zatrzymania pojazdu włącznie.

W S60 znajdzie się również system ostrzegania o ryzyku zderzenia z opcją automatycznego hamowania , który w razie spodziewanej kolizji włącza świetlne i dźwiękowe ostrzeżenia, żeby zwrócić uwagę kierowcy. Jeśli jednak ten nie zareaguje, samochód automatycznie rozpocznie hamowanie. System, oprócz wspomnianego wcześniej radaru, wykorzystuje również kamery. Zaprojektowany został między innymi z myślą o bezpieczeństwie pieszych.

Opisywana wersja koncepcyjna zadebiutuje podczas styczniowych targów motoryzacyjnych w Detroit. Stanowić ma przedsmak modelu produkcyjnego, którego premiery należy się spodziewać w 2010 roku.

Volvo S60 Concept

bs, Źródło: autoblog

Samochód: Volvo S60 - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Agora SA