Klienci Lexusa dopytywali się przez ostatnie lata o możliwość wprowadzenia 7-osobowego modelu. Model RX L to odpowiedź na te żądania. Nadwozie SUV-a wydłużyło się o 110 mm, a na pokładzie znajdziemy trzy rzędy siedzeń. Japońscy inżynierowie stworzyli samochód, który jest znacznie pojemniejszy bez kompromisu w postaci zmniejszonej ilości miejsca.
W bagażniku pojawił się dodatkowy rząd foteli, a pasażerowie zyskali miejsce wokół kolan i głów oraz sporo przestrzeni wokół siebie. Wydłużone nadwozie wymagało zmiany kąta nachylenia tylnej szyby, a przy okazji wydłużono słupek C. To pozwoliło wygospodarować większą ilość miejsca w trzecim rzędzie foteli.
W polskiej ofercie pojawi się już niebawem model RX450h L. Pod maską pracuje hybrydowy układ napędowy o mocy 313 KM – silnik 3.5 V6 jest połączony z jednostką elektryczną. Motor oferuje tryb napędu na cztery koła – przy tylnej osi zainstalowano dodatkowy silnik elektryczny. W trybie EV samochód może się poruszać bezemisyjnie przy niedużych prędkościach.
Lexus RX L będzie dostępny w wersjach Elegance i Prestige. Podstawowa wersja kosztuje od 366 900 zł, a za wersję Prestige zapłacimy od 440 900 zł.