Ford Transit Courier i Connect - odświeżone i lepiej wyposażone

Bez wielkich zapowiedzi Ford odświeżył swoje najważniejsze modele w segmencie aut użytkowych. Modele Transit Connect i Transit Courier poza zmianą wyglądu dostały lepsze wyposażenie.

Kilka miesięcy temu Ford odświeżył model Transit Custom, a teraz przyszedł czas na zmianę wyglądu Transita Courier. Mniejszy brat upodobnił się do gamy samochodów osobowych Forda. Wygląda bardziej dynamicznie, dzięki nowym wlotom powietrza z aktywną żaluzją i przeprojektowanym zderzaku. Jednak najwięcej zmian odczują pasażerowie. W kabinie pojawiły się nowe materiały, a zaprojektowana na nowo deska rozdzielcza pomieści ekran dotykowy o przekątnej 6 cali wraz z interfejsem SYNC 3.

Nie obyło się bez zmian pod maską. Ford wprowadził korekty w silnikach (1.5 TDCi i 1.0 EcoBoost), które spełniają teraz normę Euro 6.2. Z oferty zniknęły 5-biegowe, mechaniczne skrzynie biegów, a dostępne są wyłącznie konstrukcje 6-biegowe. Inżynierowie poprawili przełożenia, a aktywna żaluzja pozwoli silnikowi szybciej osiągnąć optymalną temperaturę.

Zobacz także: Ford Transit Custom. Od teraz ostrzejszy wygląd, technologia i oszczędne silniki

W przypadku modelu Transit Connect mamy do czynienia z poważniejszymi zmianami. Stylistyka bardzo mocno odróżnia go od poprzedniego modelu. Projektanci zaprojektowali całkowicie nowy pas przedni – zmieniono reflektory ksenonowe, zderzak oraz maskę. Elementem wyróżniającym jest sześciokątny grill oraz światła do jazdy dziennej LED.

W kabinie zamontowano zupełnie nowy kokpit z centralnie umieszczonym ekranem systemu SYNC3. Wyposażenie tej wersji jest teraz bogatsze, poprawiono jakość materiałów i ergonomię.

Pod maską Transita Connect pracują silniki dostosowane do normy Euro 6.2 - jednostki 1.5 EcoBlue mają nowy układ wtryskowy, doładowanie i system oczyszczania spalin. Jednostka 1.0 EcoBoost otrzymała nową głowicę, układ zasilania i oczyszczania spalin. Spokojna jazda z niskim obciążeniem pozwala odłączyć jeden cylinder w celu zmniejszenia spalania. Z ulepszonymi silnikami współpracują 6-biegowe przekładnie mechaniczne oraz opcjonalny, 8-biegowy automat.

Zobacz także: W pogoni za marzeniami. Przejażdżka Fordem Mustangiem Shelby GT350R po torze

Pierwsze egzemplarze Forda Transita Courier i Connect pojawią się dopiero w połowie przyszłego roku. Pierwsze zamówienia można składać wiosną 2018 roku.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.