Hyundai i30 N gotowy na podbój Polski. Znamy ceny nad Wisłą

Hyundai i30 N wkroczył do segmentu kompaktowych hot-hatchy z przytupem. Właśnie poznaliśmy jego cennik. Czy Volkswagen Golf GTI i Peugeot 308 GTi mają się czego obawiać? Naszym zdaniem - zdecydowanie tak.

Cennik Hyundaia i30 N otwiera 119 900 zł. Za tyle dostaniemy hot-hatcha z 250-konnym silnikiem 2.0, który przyspiesza do 100 km/h w 6,4 s. W bazowej wersji wyposażenia N Base znajdziemy m.in. 18-calowe felgi, 5-calowy ekran systemu multimedialnego, automatyczną dwustrefową klimatyzację oraz adaptacyjne zawieszenie. Za to 129 900 zł zapłacimy za tak samo szybką, ale lepiej wyposażoną odmianę N. Tutaj kierowca może liczyć już na: kluczyk zbliżeniowy, przyciemniane szyby, nawigację z 8-calowym ekranem, kamerę cofania oraz tylną belkę usztywniającą w bagażniku.

144 900 zł kosztuje topowa wersja Hyundaia i30 N - N Performance. Tutaj pod maską pracuje ten sam silnik, ale o wyższej mocy. Ma 275 KM, co pozwala Hyundaiowi urwać 3 dziesiąte w sprincie do 100 km/h. Oprócz dodatkowych koni N Performance oferuje: podgrzewane przednie fotele i kierownicę, tapicerkę ze skóry i zamszu, elektrycznie regulowane przednie fotele, indukcyjną ładowarkę, elektronicznie sterowaną blokadę mechanizmu różnicowego, 19-calowe felgi z oponami Pirelli P Zero i tarcze hamulcowe o większej średnicy.

Zobacz także: Porsche Cayenne - trzecia generacja sportowego SUV-a [Nasz Test]

Hyundai i30 NHyundai i30 N fot. Filip Trusz

Hyundai i30 N - najgroźniejsi konkurenci

Hyundai i30 N spotkał się z niezwykle ciepłym przyjęciem. Sam byłem na pierwszych jazdach tym hot-hatchem i nie pamiętam drugiego takiego auta, które zbierałoby aż tyle pozytywnych recenzji przy pierwszym kontakcie. Pytanie było tylko jedno - jak cennik i30 N wypadnie na tle konkurencji. Teraz już wiemy, że 250-konny hot-hatch wyjściowo kosztuje 119 900 zł. Okazuje się, że Koreańczycy wycenili swój produkt dość podobnie, jak rywale.

Cennik głównego rywala, 245-konnego Volkswagena Golfa GTI Performance, otwiera 127 790 zł (wersja 3d) lub 129 550 zł (wersja 5d). To tyle co i30 N w środkowej wersji. Oba auta są podobnie wyposażone, choć trzeba zaznaczyć, że i30 N oferuje nabywcy trochę więcej w tej cenie. Standardowe GTI, słabsze i gorzej wyposażone, nie jest już w Polsce oferowane.

Z kolei Peugeot 308 GTI nad Wisłą kosztuje 139 900 zł, ale ma mniejszy i mocniejszy silnik od zwykłego i30 N - Francuzi z jednostki 1.6 oferują kierowcy 272 KM. Peugeot rozpędza się do 100 km/h w 6,0 s, więc osiągami bliżej mu do mocniejszej wersji N Performance, która kosztuje 144 900 zł. Z kolei Ford Focus ST z silnikiem 2.0 250 KM to wydatek minimum 117 400 zł.

Zobacz także: Nowe Audi RS4 Avant już w Polsce. Znamy ceny

Hyundai i30 NHyundai i30 N fot. Filip Trusz

Hyundai i30 N - dane techniczne

Bez dwóch zdań, Hyundai i30 N to jedna z najciekawszych i najważniejszych premier w segmencie kompaktowych hot-hatchy ostatnich lat. Auto robi znakomite wrażenie i nie ma czego się wstydzić w pojedynku z o wiele bardziej doświadczonymi konkurentami. Ba, pod wieloma względami ich przewyższa. Jesteśmy bardzo ciekawi, jak i30 N poradzi sobie na trudnym rynku. Jeżeli chcecie się dowiedzieć więcej o nowym rywalu Golfa, to polecamy jeden z naszych materiałów:

Prawdziwe wejście smoka. Jeździliśmy Hyundaiem i30 N

Hyundai i30 w nowych wersjach. Pierwszy kontakt z konkurentem Golfa GTI i Fastbackiem

Hyundai i30 N | Dane techniczne
Silnik: 2.0, benzynowy, turbodoładowany
Moc: 250 KM lub 275 KM przy 6000 obr./min
Moment obrotowy: 353 Nm w zakresie 1450-4700 obr./min, i30 N wyposażony jest w funkcję overboost, która chwilowo podbija moment do 378 Nm
Skrzynia biegów: ręczna, 6 biegów
Napęd: na przód
Przyspieszenie do 100 km/h: 6,4 s lub 6,1 s
Prędkość maksymalna: 250 km/h
Średnie zużycie paliwa: 7,1 l/100 km (deklarowane)
Masa własna: 1429 kg
Cena: od 119 900 zł lub 144 900 zł

Czy Twoim zdaniem Hyundai i30 N odniesie sukces na polskim rynku?
Więcej o:
Copyright © Agora SA