Volkswageny przez internet, zamiast z salonu

Koncern Volkswagen planuje zmniejszyć sieć dealerską w Europie i postawić na sprzedaż online. Producent z Wolfsburga reaguje na zmieniające się nawyki zakupowe, ale przede wszystkim zamierza obciąć koszty.

Volkswagen wprowadza poważne cięcia kosztów we wszystkich markach należących do grupy. To konsekwencje skandalu związanego z manipulowaniem przy oprogramowaniu sterującym silnikami wysokoprężnymi. Jednym z planów na poprawienie wydolności finansowej koncernu jest zmniejszenie o co najmniej 10 proc. sieci dealerskiej marki Volkswagen. W tej chwili w Europie funkcjonuje około 3 tys. punktów.

Szef sprzedaży Volkswagena, Jurgen Stackmann, nie podał dokładnej liczby punktów dealerskich, które zostaną zlikwidowane, ale na pewno zmniejszy się zatrudnienie w oddziałach. Przeciętny salon Volkswagena w Europie zatrudnia 35 osób. Szefostwo firmy uważa, że wymiar zatrudnienia można zmniejszyć o co najmniej cztery osoby z każdego punktu dystrybucji. Pracownicy, których dotkną redukcje będą mogli znaleźć pracę na innych stanowiskach wewnątrz firmy.

Zobacz także: Volkswagen Sedric - do celu bez kierowcy

Przez najbliższe dwa lata Volkswagen zmieni model sprzedażowy, ponieważ konsumenci coraz częściej korzystają z zakupów internetowych. Niemiecki producent wraz z dealerami pracuje nad wspólnym portalem internetowym. Szczegóły na temat tego projektu jeszcze znane.

Czy Twoim zdaniem przyszłość sprzedaży samochodów leży w Internecie, a nie klasycznych salonach?
Więcej o:
Copyright © Agora SA