Volkswagen wprowadza poważne cięcia kosztów we wszystkich markach należących do grupy. To konsekwencje skandalu związanego z manipulowaniem przy oprogramowaniu sterującym silnikami wysokoprężnymi. Jednym z planów na poprawienie wydolności finansowej koncernu jest zmniejszenie o co najmniej 10 proc. sieci dealerskiej marki Volkswagen. W tej chwili w Europie funkcjonuje około 3 tys. punktów.
Szef sprzedaży Volkswagena, Jurgen Stackmann, nie podał dokładnej liczby punktów dealerskich, które zostaną zlikwidowane, ale na pewno zmniejszy się zatrudnienie w oddziałach. Przeciętny salon Volkswagena w Europie zatrudnia 35 osób. Szefostwo firmy uważa, że wymiar zatrudnienia można zmniejszyć o co najmniej cztery osoby z każdego punktu dystrybucji. Pracownicy, których dotkną redukcje będą mogli znaleźć pracę na innych stanowiskach wewnątrz firmy.
Zobacz także: Volkswagen Sedric - do celu bez kierowcy
Przez najbliższe dwa lata Volkswagen zmieni model sprzedażowy, ponieważ konsumenci coraz częściej korzystają z zakupów internetowych. Niemiecki producent wraz z dealerami pracuje nad wspólnym portalem internetowym. Szczegóły na temat tego projektu jeszcze znane.