Toyota Land Cruiser Prado. Żaden teren jej niestraszny

Toyota twierdzi, że to nowa generacja. Dla nas to jednak gruntowny lifting. Land Cruiser stał się nieco dzielniejszy w terenie i bardziej luksusowy wewnątrz. Model sprzedawany w 190 krajach wkupił się w łaski użytkowników z uwagi na wytrzymałość i niezawodność. Czas na więcej komfortu.

Terenówki na ramie to wymierający gatunek, a jednak japońscy inżynierowie postanowili pozostać przy tej koncepcji. Ponadto, przeprowadzone zmiany poszycia karoserii podporządkowano nowemu nurtowi stylistycznemu marki, a także większej sprawności w terenie. Podwozie zabezpieczono przed uszkodzeniami wytrzymałą płytą ochronną. Podniesienie bocznych krawędzi błotników ma na celu ułatwienie kierowcy wyczucia gabarytów pojazdu. W tej kwestii, o 6 centymetrów zwiększyła się długość nadwozia (484 cm). Mimo tego, nie ma co narzekać na zwrotność, która wynosi 5,8 metra dla 5-drzwiowej wersji.

Dzielna w terenie

Wiele dotychczasowych testów pokazało, że już w standardowej konfiguracji Land Cruiser dobrze radzi sobie w terenie. Ma 215 milimetrów prześwitu, kąt natarcia wynosi 31 stopni, zejścia 25, a rampowy 22. To sprawia, że nawet bardziej wymagające przeszkody pokona bez mrugnięcia okiem. W standardzie dostępne są 17-calowe felgi, ale na liście opcji znajdziemy też dziewiętnastki. Wśród systemów bezpieczeństwa, nie mogło zabraknąć układu zapobiegającego kolizjom przy miejskich prędkościach, adaptacyjnego tempomatu, asystenta utrzymania auta w pasie ruchu i permanentnego monitoringu martwego pola.

Toyota Land Cruiser PradoToyota Land Cruiser Prado fot. Toyota

Jeden diesel w gamie

W zachodnioeuropejskich krajach dostępny będzie tylko jeden silnik. To 4-cylindrowa, 16-zaworowa jednostka o pojemności 2.8 litra. Generuje 177 koni mechanicznych i 450 Nm. Może współpracować z manualną lub automatyczną przekładnią o sześciu stopniach. W tym drugim przypadku, do setki przyspiesza w 12,7 sekundy i rozpędza się do 175 km/h. Zużycie w cyklu średnim ma wynieść 7,4 litra, w co akurat trudno uwierzyć. Emisja CO2 to 194 g/km.

W Europie Wschodniej ofertę uzupełnią dwa benzyniaki. Pierwszy z nich to 2.7 VVT-i o mocy 161 KM. Drugi prezentuje się zdecydowanie ciekawiej. Ma 6 cylindrów, 4 litry pojemności i 249 KM. Takie właśnie źródło mocy najlepiej pasuje do charakteru Land Cruisera.

Toyota Land Cruiser PradoToyota Land Cruiser Prado fot. Toyota

Odświeżone wnętrze

Wewnątrz trudno spodziewać się rewolucji. Masywny kokpit odświeżono, by zyskał na atrakcyjności. W Toyocie debiutuje zestaw elektronicznych wskaźników Optitrion i 4,2-calowy, wielofunkcyjny wyświetlacz. Ponadto, w środkowej części kokpitu wpisano 8-calowy ekran dotykowy zmodernizowanego systemu multimedialnego. Zawiaduje nawigacją, kamerami, a także zewnętrznymi nośnikami pamięci. Nowość stanowi też funkcja wentylacji przednich foteli, ogrzewania kanapy i pakiet zimowy. To elektryczne podgrzewanie szyby czołowej, a także dysz spryskiwaczy. Cennik modelu i datę premiery na polskim rynku powinniśmy poznać za kilka tygodni.

Czy odświeżona Toyota Land Cruiser odniesie sukcec na polskim rynku?
Więcej o:
Copyright © Agora SA