Skrót RWS Audi rozwija jako Rear Wheel Series. Nowy model dołączy do oferty Audi R8 już na jesieni tego roku i dostępny będzie w wersji coupe oraz spyder. W Niemczech R8 RWS zostało wycenione na 140 000 euro, czyli niecałe 600 tysięcy złotych. W porównaniu z odmianą quattro R8 RWS jest tańsze o 26 tysięcy euro (ok. 110 tys. zł). Pierwsza partia tylnonapędowych R-ósemek ma być ograniczona do 999 egzemplarzy.
Sercem sportowego modelu z Ingolstadt pozostaje wolnossące V10 o pojemności 5,2 litra, mocy 540 KM i 540 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Pozbycie się napędu quattro oznacza utratę 50 kg masy własnej pojazdu. Audi zapewnia też, że dostosowało nadwozie i pokładowe systemy do... driftu i kręcenia bączków. Co na pewno spodoba się miłośnikom widowiskowych szaleństw za kierownicą tylnonapędowych sportowych aut.
Nowe Audi R8 RWS będzie piekielnie szybkie, choć ciut wolniejsze od odmiany quattro. A dokładnie o 0,2 sekundy w sprincie do pierwszej setki. Wskazówka prędkościomierza minie 100 km/h w coupe po 3,7 s, a w wersji bez dachu - po 3,8 s. Prędkość maksymalna to odpowiednio 320 km/h i 318 km/h. To identyczne wartości jak w R8 quattro.