Prototypy | Porsche Cayenne | Turbo plus hybryda

Zapomnijcie o wersji Turbo S. Nowa generacja Cayenne przyniesie spore zmiany. Najmocniejsza wersja skorzysta z hybrydowego wspomagania mocy

Kolejna generacja Porsche Cayenne jest już w drodze, co potwierdzają zdjęcia zamaskowanego egzemplarza jeżdżącego po zaśnieżonych drogach północnej Europy. W nowym modelu szykuje się sporo zmian. Kilka tygodni temu szef Porsche, Oliver Blume, poinformował o nowej, topowej wersji tego modelu.

Dotychczasową wersję Turbo S zastąpi mocniejsza Turbo S E-Hybrid. Auto otrzyma ten sam silnik 4.0 V8 z podwójnym turbodoładowaniem, a do tego dojdzie jeszcze napęd elektryczny przeszczepiony z modelu Panamera Turbo S E-Hybrid.

Szef Porsche nie ujawnił dokładnych parametrów tego samochodu, ale możemy się spodziewać co najmniej 671 KM maksymalnej mocy i 850 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Hybrydowy napęd zaoferuje 50 km zasięgu na silniku elektrycznym.

Napęd trafi na wszystkie koła, a całość będzie spięta ośmiobiegową skrzynią automatyczną. Sprint od 0 do 100 km/h zajmie 3,4 sekundy, a prędkość maksymalna najmocniejszej odmiany Porsche Cayenne to 310 km/h.

Więcej o:
Copyright © Agora SA