Alfa Romeo Giulietta | Na bazie Giulii i z tylnym napędem?

Na razie Alfa Romeo wszystkie siły przerzuciła na dwa samochody: Giulię (premiera lada chwila) i SUV-a (konkurent Audi Q5, BMW X3 oraz Mercedesa GLC). Jednak marka ma znacznie ambitniejsze plany. Właśnie dowiedzieliśmy się paru rzeczy o nowej generacji Giulietty

Wyciekła lista silników Alfry Romeo Giulia

Koncern Fiat Chrysler Automobiles już parę razy zapowiadał, że planuje do 2020 roku wprowadzić do salonów Alfy aż osiem nowych modeli. Jednym z tych samochodów ma być zupełnie nowa generacja dobrze nam znanego hatchbacka o nazwie Giulietta. W wywiadzie dla "Auto Express" jeden ze stylistów FCA Alberto Dillilo zdradził kilka szczegółów. Oczywiście to wciąż nic oficjalnego.

Czego dowiedzieliśmy się z rozmowy Dillilo z "Auto Express" ? Przede wszystkim, że nowa Giulietta będzie bazowała na skróconej platformie zapożyczonej z Giulli. Na pytanie dziennikarzy, czy to oznacza, że nowa Giulietta będzie autem tylnonapędowym (aktualnie to przednionapędówka), stylista nie zaprzeczył i odparł "to technicznie możliwe" . Pomysł uczynienia z hatchbacka auta z napędem na tylną oś nie powinien zdziwić nikogo, kto choć trochę śledzi ostatnie informacje płynące z włoskiej marki. Przedstawiciele Alfy już kilkukrotnie zapowiadali, że Alfa Romeo zamierza skupić się na tworzeniu najlepszych w swojej klasie samochodów z napędem na tył oraz na wszystkie cztery koła. O przednionapędówkach nie wspominano.

Używana Alfa Romeo Giulietta już od...

Mamy też pierwsze informacje o jednostkach napędowych Giulietty. Wszystko wskazuje na to, że oferta silnikowa będzie się składała z rzędowych, czterocylindrowych motorów, których moc będzie startowała z poziomu 110 KM i dobije do 330 KM w wersji z czterolistną koniczyną (Quadrifoglio Verde). Prezentacji zupełnie nowej Giulietty powinniśmy się spodziewać w 2017 roku.

KONKLUZJA AUTORA:

Wykorzystanie jednej platformy modułowej w zupełnie różnych samochodach to żadna nowość w motoryzacji. Takie rozwiązanie drastycznie ścina koszty i czas potrzebny na opracowanie nowego modelu. Mistrzem w tej materii jest oczywiście koncern Volkswagena, ale ostatnio głośno było też o Volvo, które na platformie z XC90 planuje produkować również znacznie mniejsze auta. Z kolei decyzja o przejściu Giulietty na tylny napęd pomoże Alfie Romeo w wyraźny sposób odciąć się od Fiata (Giulietta nie będzie już tylko "droższym i trochę lepiej wyposażonym Fiatem") i na pewno zainteresuje miłośników tylnonapędówek. A tych wciąż jest sporo.

ZOBACZ TAKŻE:

Jak będzie wyglądała oferta Alfy w 2020 roku?

Więcej o:
Copyright © Agora SA