Citroen DS3 | Lepiej, ładniej, oszczędniej

Nowe światła z przodu to nie jedyne zmiany w poprawionym DS3. Modny maluch zyskał nowy system bezpieczeństwa oraz nowe silniki BlueHDi

Peugeot 308 | Czy zasłużył na tytuł?

DS3 okazał się strzałem w dziesiątkę. Do tej pory sprzedano już ponad 300 tys. sztuk najmniejszego modelu tej serii. Dlatego Citroenowi zależy, żeby podtrzymać zainteresowanie klientów.

Od strony stylistycznej w oczy rzucają się nowe przednie światła wykorzystujące technologie ksenonową i LED-ową, zainspirowane reflektorami z prototypów Numero 9 i Wild Rubis. Citroen twierdzi, że są do 20 razy żywotniejsze od lamp halogenowych i wytrzymują przynajmniej 20 tys. godzin pracy. Są też energooszczędne zużywając od 35 do 75% mniej prądu w stosunku do konwencjonalnych reflektorów.

Citroen DS3 - ogłoszenia

Citroen DS 6WR | Pora na SUV-a

Na liście opcji pojawiły się takie pozycje, jak system Active City Brake pomagający uniknąć kolizji z niewielka prędkością (do 32 km/h), kamera cofania zintegrowana z centralnym wyświetlaczem, a także nowe opcje kolorystyczne, czy wzory alufelg.

W palecie silników pojawią się trzy nowe opcje. Dwie z nich to silniki wysokoprężne 1.6 HDI oznaczone jako BlueHDi 100 i BlueHDi 120. Trzecią jest trzycylindrowy PureTech 1.2 e-VTi (82 KM) ze zautomatyzowaną skrzynią ETG. Będzie on dostępny na wybranych rynkach.

Citroen milczy na temat większych silników 1.6 VTi i 1.6 THP. Niedawno zniknęły one z oferty Peugeota 308 dając klientom poszukującym modeli benzynowych możliwość zakupu jedynie wersji trzycylindrowych.

ZOBACZ TAKŻE:

Peugeot 308 SW | Nowe silniki, ceny w Polsce

Więcej o:
Copyright © Agora SA