Peugeot 308 - kompaktowa elegancja

10 września, podczas salonu samochodowego we Frankfurcie, zadebiutuje nowe wcielenie kompaktowego Peugeota. Jednak już dziś możemy podziwiać 308 na oficjalnych zdjęciach

Oto 2008 - nowy crossover Peugeota

Ma 425 cm długości, 146 cm wysokości i wygląda naprawdę świetnie. Styliści Peugeota odwalili kawał dobrej roboty. W redakcji nie ma nikogo, kto przeglądając zdjęcie kręciłby nosem. Nowa 308-ka jest stylistycznie świeża, wyjątkowo proporcjonalna i drapieżna zarazem. Nie jest natomiast nachalna. Projektanci poszli bardziej w stronę eleganckiego premium, niż futurystycznej ekspresyjności, na jaką decydują się ostatnio marki azjatyckie. Ot, bardzo ładne auto.

Kompakt zbudowany jest na nowej, modułowej platformie EMP2. Jej zastosowanie pozwoliło nie tylko znacząco zmniejszyć masę auta (o 140 kg), ale także poprawić prowadzenie oraz wygospodarować więcej miejsca w kabinie pasażerskiej. Zresztą, nie tylko w niej. Bagażnik w nowej 308-ce ma pojemność 470 litrów, czyli o 40 litrów więcej niż w obecnie sprzedawanym modelu. Dużo mniejszy ma być za to apetyt na paliwo. Peugeot zapewnia, że najbardziej oszczędna odmiana modelu będzie mogła pochwalić się poziomem emisji CO2 na poziomie 85 g/km.

Wielkie upusty na obecną 308-kę. Można zaoszczędzić nawet 18 tys. złotych

W galerii możecie znaleźć zdjęć wnętrza nowego kompaktu. Wrażenia? Minimalizm, w dobrym tego słowa znaczeniu. Niewiele przycisków i czytelne zegary. Przedstawiciele francuskiej firmy obiecują również, że dzięki jakości materiałów zastosowanych w kabinie, nowy Peugeot będzie wyznaczał nowe standardy w segmencie.

Po zajęciu miejsca w kabinie odkrywamy świat wyrafinowanej stylistyki, która w segmencie samochodów kompaktowych stanowi niespotykaną dotąd ofertę. Uwagę zwraca w szczególności innowacyjny i intuicyjnie prosty w obsłudze kokpit - Peugeot i-cockpit - twierdzi Vincent Devos, Product Manager modelu 308

Póki co, znamy niewiele więcej szczegółów. Niebawem w sieci powinno pojawić się więcej zdjęć atrakcyjnego hatchbacka. Być może przy okazji tej publikacji, francuski producent powie nieco więcej na temat nowego rywala Golfa i Focusa.

Więcej o:
Copyright © Agora SA