Za najtańszego Mercedesa klasy A trzeba zapłacić 89 900 zł. W tej cenie otrzymujemy hatchbacka o dynamicznie nakreślonej karoserii w wersji 180 BlueEFFICIENCY, czyli z benzynowym silnikiem o mocy 122 KM, który sprzężono z 6-biegową skrzynią manualną. Najtańszy diesel to wydatek 101 tys. zł. W gamie silnikowej każdy powinien znaleźć coś dla siebie.
Mercedes Mercedes
A co otrzymujemy w standardzie? Lista wyposażenia jest długa. Znajdują się na niej m.in: komplet poduszek powietrznych kierowcy i pasażera (w tym kolanowa dla kierowcy), ESP, system audio z sześcioma głośnikami i portem USB, podgrzewane i elektrycznie regulowane lusterka, elektrycznie regulowane wszystkie szyby, klimatyzacja manualna, wielofunkcyjna kierownica, tryb eco, sygnalizujący, kiedy należy zmienić bieg, by jeździć możliwie najoszczędniej.
Lista dodatków jest równie długa. Za część z nich trzeba sporo zapłacić. Np. system COMAND Online ze zmieniarką DVD (dotykowy ekran m.in. z nawigacją satelitarną) kosztuje 14 968 zł. Są też akcesoria w przystępnych cenach. Wśród nich warto wymienić chociażby pakiet dynamiki jazdy za 1350 zł, w którego skład wchodzi komplet zderzaków, zmieniający poczciwą A-Klasę w stylistycznego hothatcha.
A jak nowa klasa A wypada na tle konkurencji? Za nowe BMW serii 1 trzeba zapłacić przynajmniej 99 900 zł (silnik 1.6 o mocy 136 KM). Audi A3 Sportback to wydatek przynajmniej 87 600 zł (1.2 TFSI o mocy 105 KM). Jest jeszcze przedstawiciel klasy premium ze Szwecji. Za Volvo V40 w podstawowej odmianie trzeba zapłacić 86 900 zł (silnik 1.6 o mocy 150 KM). Wybór do łatwych nie należy.
ZOBACZ TAKŻE:
Przyzwoity Mercedes za 10 tys. zł
Nowy Mercedes GL 63 AMG | Galeria