Nowa Toyota Camry | Bez rewolucji

Naczelny sedan Stanów Zjednoczonych narodził się po raz siódmy. Nowa Toyota Camry jest przestronniejsza, bardziej oszczędna i... tańsza od poprzedniczki

Od 1983 roku do dzisiaj Toyota sprzedała na świecie ponad 15 mln egzemplarzy Camry. To najlepiej sprzedający się samochód w USA w ciągu 13 z minionych 14 lat.

Camry wciąż trudno kupować oczami. Charakterystyczna dla nowych Toyot rzeźba zderzaków i tylne światła w kształcie bumerangu odcinają się od stonowanej poprzedniczki, ale już z profilu oba auta różni niewiele.

Nie zmieniły się także gabaryty nadwozia. Japończycy poprawili jednak istotne z punktu widzenia funkcjonalności detale - wzrósł zakres pionowej regulacji kierownicy i fotela, polepszyła się widoczność z miejsca kierowcy i ustawienie pedałów, a dzięki przeprofilowaniu oparć przednich foteli na nogi pasażerów drugiego rzędu foteli wygospodarowano dodatkowe 5 cm. O komfort jazdy dba również dopracowane wyciszenie wnętrza.

Do wykończenia kabiny posłużyły bardziej estetyczne materiały. Lista wyposażenia wzbogaciła się o system multimedialny, zdolny współpracować ze smartfonami i wyszukiwarką Bing, oraz nagłośnienie firmy JBL.

Nowa Toyota Camry korzysta ze sztywniejszej płyty podłogowej i nowego zestrojenia zawieszenia (tylne ze zmienioną geometrią). Nowe są także nastawy elektrycznego wspomagania kierownicy. W stosunku do poprzedniczki masa auta spadła o około 70 kg (wersja 4-cylindrowa).

Japończycy szacują, że połowa nabywców Camry jeździła w przeszłości poprzednimi generacjami modelu. W tym roku świętują 25-lecie uruchomienia produkcji auta w USA.

Co pod maską? Podstawowy wariant porusza się dzięki 2,5-litrowemu benzyniakowi R4 o mocy 178 KM (+9 KM) przy 6000 obr./min i maksymalnym momencie obrotowym 231 Nm przy 4100 obr./min. Jego średnie zużycie paliwa wynosi 8,4 l/100 km, czyli o 0,6 l/100 km mniej od poprzedniej generacji.

Widlasta "szóstka" o pojemności 3,5 litra legitymuje się mocą 268 KM przy 6200 obr./min i maksymalnym momentem obrotowym 336 Nm przy 4700 obr./min. Według Toyoty, średnio potrzebuje 9,4 l/100 km. Obydwa motory współpracują z 6-biegowym automatem.

Trzecia i najciekawsza opcja to hybryda z nowym, 2,5-litrowym silnikiem benzynowym w cyklu Atkinsona (opóźnienie zamknięcia zaworów ssących) i motorem elektrycznym. Tandem osiąga 200 KM, rozpędza Camry od 0 do 96 km/h w ciągu 7,6 s i zadowala się średnio 5,7 l/100 km (wynik o 30 proc. lepszy od poprzedniczki). Auto może pokonać do 2,5 km z prędkością do 40 km/h bez użycia silnika spalinowego.

Wszystkie Toyoty Camry będą uzbrojone w 10 airbagów i układ VSC (odpowiednik ESP). Na liście dodatków pojawi się także asystent martwego pola. Poza podstawową wersją, która podrożała o 710 dolarów (obecnie 21 955$), ceny pozostałych odmian spadły lub pozostały na niezmienionym poziomie w stosunku do poprzedniej generacji modelu.

Ciekawostka: jako pierwszy japoński wóz, nowa Toyota Camry wystąpi w roli samochodu bezpieczeństwa podczas przyszłorocznego wyścigu Daytona 500 (fot. z lewej). Dotychczas imprezę obsługiwały głównie samochody amerykańskie, np. Pontiaki.

Zapraszamy do obejrzenia obszernej galerii zdjęć nowej Toyoty Camry .

 

Marcin Sobolewski

ZOBACZ TAKŻE:

Wybierz najlepszą generację Toyoty Camry - HISTORIA MODELU

Masz amerykańską Toyotę? Śpij spokojnie

Toyota Camry - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.