Salon Genewa 2012 | Mitsubishi Outlander

Główną atrakcją genewskiego stoiska Mitsubishi jest nowe wcielenie modelu Outlander. Odmieniony wygląd, oszczędniejsze silniki oraz lepiej wykonane i bardziej komfortowe wnętrze to główne zalety auta. Wisienką na torcie ma być hybrydowa wersja z wtyczką

Jeśli chodzi o stylistykę, nowy Outlander bardzo zbliżony jest do prototypu Concept PX-MiEV II , pokazanego przez Mitsubishi pod koniec ubiegłego roku. Auto mierzy 465 cm długości, 180 cm szerokości i 168 cm wysokości. Jest więc zatem o 1 cm dłuższe i 4 cm niższe od obecnie poprzednika. Nawet o milimetr nie zmieniła się natomiast szerokość auta oraz rozstaw osi, który wciąż wynosi 267 cm.

Czym, oprócz odświeżonego wyglądu, będzie kusić nowy Outlander? Niższym spalaniem na przykład. Mniejszy apetyt na paliwo to zasługa bardziej efektywnych silników benzynowych i jednostek wysokoprężnych z rodziny Clean Diesel. Klienci w Europie będą mogli wybrać pomiędzy benzynowym 2.0 MIVEC o mocy 150 KM i również 150-konnym dieslem o pojemności 2,2 litra. Niezależnie od znajdującego się pod maską silnika, Outlander będzie dostępny jako 4x4 lub w wersji z napędem na jedną oś. Silnik benzynowy będzie występował w tandemie z pięciobiegową skrzynią manualną albo bezstopniową przekładnią CVT. Klienci zdecydowani na diesla, będą mogli wybierać między sześciostopniową skrzynią ręczną lub nowym sześciobiegowym automatem. Niższe zużycie paliwa to także rezultat zastosowania nowego systemu Automatic Stop&Go oraz odchudzonej konstrukcji auta.

Odmieniony Outlander będzie również oferował niedostępne dotąd nowinki technologiczne. Na liście wyposażenia będzie można znaleźć m.in. adaptacyjny tempomat, system zapobiegania czołowym zderzeniom, asystent pasa ruchu czy zaawansowane reflektory ksenonowe Super-HID "Wide vision". Na poprawę komfortu podróżowania wpływać będą natomiast lepiej wyciszona kabina oraz nowe, bardziej szlachetne materiały, które swoją jakością mają odpowiadać tym ze "średniaków" premium.

Najciekawszą nowością będzie jednak hybrydowa wersja Outlandera z wtyczką, której zwiastunem był wspomniany już PX-MIEV II. Układ składający się z dwóch silników elektrycznych oraz jednostki spalinowej, mogącej pełnić funkcję generatora prądu, ma być idealnym sposobem na świetne osiągi przy wyjątkowo niskim zużyciu paliwa. Outlander P-HEV mógłby zadebiutować jeszcze w tym roku.

A kiedy w europejskich salonach zagoszczą bardziej konwencjonalne odmiany auta? Stanie się to najprawdopodobniej już latem. Wtedy też poznamy ceny nowego Outlandera.

Bartosz Sińczuk

ZOBACZ TAKŻE:

Mitsubishi Outlander z nowym dieslem

Mitsubishi i-MiEV pojedzie na Pikes Peak

Mitsubishi Outlander - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.