Chimeryczna Honda

Silnik Hondy CR-V to kulturalny diesel i-CTDi o pojemności 2,2 litra z układem zasilania Common Rail. Z układem przeniesienia napędu jest już gorzej. Preferowanie przednich kół i zwłoka w załączaniu tylnych (napęd na obie osie nie jest stały) skutkują silną podsterownością i czynią auto najmniej przewidywalnym.

Podczas testów zachowywało się jak typowa przednionapędówka. Najtrudniej wpadało w poślizg i najtrudniej z niego wychodziło. Jako jedyne z całej trójki nie pokonało nasypu o wysokości... 1m. Wystarczyło, że tylne koło na moment powędrowało do góry, by utknęło w głębokim puchu. Dopiero pomoc kilku osób przywróciła mu władzę w kołach.

Ale tego dnia Honda zawiodła nas jeszcze bardziej. Pod wieczór w centrum miasta zaszwankował jej silnik. Być może pracując wcześniej w przechyle nie miał właściwego smarowania . Dlaczego kontrolka ciśnienia oleju nie alarmowała o zagrożeniu? Sprawdzamy bagnecik. Obsługa serwisu zapewniła, że nawet z taką ilością oleju (dolna kreska) silnik powinien ruszyć. Niestety, nie ruszył. Słuchając zgrzytów i trzasków dochodzących spod maski nowego auta (4800 km przebiegu) zrezygnowaliśmy z kolejnych prób. Auto trafiło na lawetę i tak wróciło do serwisu.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.