Nissan Pathfinder 2.5 CDTI Elegance

Terenowy minivan, a czemu nie? Taki jest nowy model Nissana - Pathfinder, który zdaniem producenta łączy zalety auta sportowo-rekreacyjnego (SUV) i rodzinnego. Czy to możliwe?

Pathfinder wygląda jak typowa terenówka. Jednak to tylko pozory. Nissan postanowił stworzyć rodzinny samochód sportowo-rekreacyjny (SUV), który w komfortowych warunkach dowiezie nawet siedem osób tam, gdzie nie da rady klasyczny minivan. Auto ma funkcjonalne wnętrze, w którym zagospodarowano każdy skrawek przestrzeni. Znajdziemy w nim mnóstwo praktycznych schowków: cztery umieszczono w przedniej części kabiny, drugi rząd siedzeń kryje jeden pod miejscem środkowym, a po bokach ostatniego rzędu foteli znalazły się kolejne skrytki.

W testowanej wersji o bezpieczeństwo podróżnych obok solidnej konstrukcji ramowej dbają czołowe i boczne poduszki powietrzne wraz z kurtynami, ABS, elektroniczny korektor rozdziału siły hamowania, układ wspomagania hamowania awaryjnego (BA) oraz system kontroli trakcji ESP+.

Nissan troszczy się o wygodę pasażerów, np. fotele można ustawiać w aż 64 konfiguracjach. Kiedy już się którąś wybierze i ruszy z miejsca, nie można mieć wątpliwości,

że podróżuje się w komforcie - przypominają o tym m.in.: trzystrefowa klimatyzacja z oddzielnie sterowaną wentylacją tylnej części przestrzeni pasażerskiej, wysokiej klasy system audio, elektrycznie regulowane przednie fotele i reflektory biksenonowe.

To wszystko składa się na standardowe wyposażenie Pathfindera!

Pod maską testowanego auta znajdowała się jedyna oferowana w Polsce w tym modelu jednostka napędowa - dwuipółlitrowy turbodiesel osiągający moc 174 KM. To sporo, ale czy aby nie za mało do sprawnego poruszania ponad- dwutonowego kolosa? Już po pokona-niu pierwszych kilometrów okazało się, że nie. Ten silnik jest wręcz stworzony do tego pojazdu: prędkość rzędu 100-110 km/h osiągamy po kilkunastu sekundach, a przecież terenówki nie kupujemy, by się ścigać, tylko po to, aby dojechać tam, gdzie chcemy, bez obaw, że utkniemy w leśnej głuszy. Dodam, że po przejechaniu ponad tysiąca kilometrów komputer pokładowy wskazywał średnie spalanie 10,1 l/100 km, czyli... podawane przez producenta.

Pathfindera stworzono głównie na utwardzone drogi, o czym może świadczyć w pełni niezależne zawieszenie. Jednak w terenie prowadzi się on

o wiele lepiej niż po szosie. Bez problemów pokonuje na bezdrożach wiele przeszkód, natomiast podczas jazdy po asfalcie przeszkadzało mi nadmierne kołysanie nadwozia, zwłaszcza podczas szybkiego pokonywania zakrętów.n

WYNIK MINITESTU

DANE TECHNICZNE

Nissan Pathfinder 2.5 CDTI

POMIARY TESTOWE (przy 15°C, na mokrej nawierzchni)

plusy/minusy

+ obszerne

i funkcjonalne wnętrze

+ ekonomiczna jednostka napędowa

- za miękka charakterystyka zawieszenia

Cena wersji testowanej 213 000 zł

Więcej o:
Copyright © Agora SA