Opel Vivaro 1.9 DI Tour

Nie wystarczą mu Agila, Meriva, Zafira. Opel ma ambicję zdobyć segment największych aut rodzinnych - vanów. Pojawiło się już nowe Vivaro.

Opel Vivaro swą pozycję na rynku zawdzięcza wielofunkcyjnemu przeznaczeniu, dużej przestrzeni ładunkowej oraz niebanalnej stylizacji. W styczniu do sprzedaży trafiła nowa wersja tego modelu. Już sama jej nazwa Tour zdradza charakter auta. Bogate wyposażenie oraz zastosowanie nowych rozwiązań sprawią, że urlopowy lub weekendowy wypad z rodziną odbędzie się w komfortowych warunkach.

Siedmioosobową kabinę Vivaro skutecznie wyciszono i pokryto tapicerką z materiału. Fotele z przodu - obite welurem i elektrycznie podgrzewane - można regulować w dużym zakresie. Część pasażerską zaaranżujesz jako sypialnię, jadalnię bądź salkę konferencyjną, a to dzięki możliwości przesuwania wzdłuż auta drugiego i trzeciego rzędu siedzeń. Jeśli zaplanujesz przeprowadzkę, nie musisz wertować książki telefonicznej w poszukiwaniu numeru firmy transportowej. Przestrzeń bagażową powiększysz do gigantycznych rozmiarów. Wystarczy przesunąć obie kanapy, a jeżeli będzie mało - złożyć oparcie ostatniego rzędu.

W wyposażeniu fabrycznym znajdują się radioodtwarzacz CD i zdalnie sterowany centralny zamek. Klimatyzacja i system nawigacji satelitarnej wymagają dopłaty. W Vivaro Tour standardem są dwie poduszki powietrzne przednie i boczne. Choć za kurtyny trzeba ekstra zapłacić, to pasażerowie mają do dyspozycji trzypunktowe bezwładnościowe pasy bezpieczeństwa.

Kolejna nowość w vanie Opla to wzbogacona oferta silnikowa. Teraz do wyboru są trzy diesle: 1.9 DI (82 KM), 1.9 DTI (100 KM), 2.5 DTI (135 KM), i jednostka benzynowa 2.0 16V (120 KM). Silniki turbodoładowane i benzynowy współpracują z sześciostopniową skrzynią biegów.

Konkurentami dla wersji Tour będą zapewnie Volkswagen Multivan i Mercedes Viano. Jednak niższa cena Opla - przy montażu auta użyto tańszych materiałów - to argument dla tych, którzy przedkładają oszczędność nad prestiż.

Wynik minitestu

funkcjonalność i jakość - (53/60 pkt)

plusy / minusy

+ bogate wyposażenie

+ wygodne fotele

+ niskie zużycie paliwa

- wrażliwość na podmuchy boczne

- szumy spod uszczelek drzwi przy wyższych prędkościach

Cena wersji testowanej Opel Vivaro 1.9 DI Tour - 99 000 zł

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.