Gazeta.pl > Moto >  Testy >  Kasa niższa-średnia C

Seat Leon Cupra II

Tekst i zdjęcia: Artur Włodarski
15.12.2006 10:57
A A A
Myślałem, że Cupra, jak na Hiszpankę przystało, będzie gwałtowna, kapryśna i nieobliczalna. A tu niespodzianka. Trudno wskazać drugie przednionapędowe auto, w którym tak dużą moc można kontrolować równie łatwo.
Hiszpania, korrida i czerwień. Szybkość, moc i temperament. Pełnokrwiste GTI pasuje jak ulał do wizerunku Seata. I oto jest. Nie pierwszy zresztą. Poprzedni Leon Cupra (z literką R) był całkiem udanym autem. Wszystko łącznie z prototypem wskazywało, że następca będzie jeszcze ciekawszy. Minęło 1,5 roku i trzymam kluczyki do Leona Cupry II. W zasadzie trudno odróżnić go od usportowionego Leona FR, których tu, pod Barceloną, niemało już na drogach. Trzeba wytężyć wzrok, by dostrzec nieco inne spojlery, o cal większe obręcze i zmieniony wydech. Ale gdzie im do tych z Prototipo! W jego centralnym wydechu mogły wygrzewać się koty, a koła były szerokie niczym pnie. Tu końcowy tłumik skurczył się i przesunął na lewo, a szerokie dziewiętnastki (265/30R19) ustąpiły...
Zostało‚ jeszcze 91% treści.

Artykuł zamknięty. Wykup kod i wpisz go w pole Kod dostępu.

Usługa Cena Rodzaj płatności
Dostęp do 1 artykułu 2,46 zł brutto (z VAT) Wyślij SMS o treści GA na nr 7268 »
Płatność online »
Dostęp do 3 artykułów 4,92 zł brutto (z VAT) Wyślij SMS o treści GA na nr 7468 »
Płatność online »
Dostęp do 10 artykułów 12,10 zł brutto (z VAT) Płatność »
Zasady udostępniania Archiwum Portalu Gazeta.pl: Usługę świadczy Agora SA

Dodaj swój komentarz:
Autor:
Login / Pseudonim: Hasło:
Komentuj pod pseudonimem jako Gość lub zaloguj się
| Załóż konto
Komentarz: