Opel Astra III 2.0 Turbo 170 KM Sport Irmscher

Współpracująca z Oplem firma tuningowa Irmscher proponuje atrakcyjny pakiet nadwoziowy do Astry III. Pasuje on idealnie do wersji z mocnym silnikiem turbo 2.0.
Bryła nowej Astry serii H w porównaniu z nudną sylwetką poprzednika wydaje się wręcz dziełem sztuki. Atrakcyjnie poprowadzone linie nadwozia i muskularne błotniki współgrają z dużymi kołami. Patrzy się z przyjemnością. Jeśli za mało atrakcji stylizacyjnych, można pokusić się o pakiet firmy Irmscher (dostępny na zamówienie w każdym salonie Opla). Indywidualny charakter? Zapewniony!

Zestaw nadwoziowy Irmschera obejmuje: nowy zderzak przedni, osłonę chłodnicy, nakładki na progi, lusterka zewnętrzne, spojler montowany na tylnej pokrywie, nakładkę pod zderzak z tyłu oraz listwę podszybia. Zapłacisz za to 7 tys. zł - w cenie montaż i lakierowanie. Ale to nie koniec - zamiast seryjnych obręczy w rozmiarze 16" można wybrać aluminiowe o oryginalnym wzorze. Ze względu na stan naszych dróg polecamy nie większe niż 17-calowe. Komplet z wysokiej jakości oponami niskoprofilowymi kosztuje około 5 tys. zł.

W zestawie sportowym są jedynie elementy wystroju nadwozia, dlatego odmiana Irmscher prowadzi się tak dobrze jak każda seryjna Astra. Przy dynamicznym pokonywaniu zakrętów wyczuwa się wprawdzie pewną podsterowność, ale samochód jest posłuszny kierowcy. Silnik turbo zapewnia godne osiągi, choć przyspieszenie do setki na poziomie 9 s wydaje się przeciętne jak na jednostkę doładowaną o momencie obrotowym 250 Nm. Niestety, parametrom motoru nie dorównuje skrzynia biegów. Jak w każdym Oplu mechanizm zmiany biegów działa opornie, a o szybkim przejściu z dwójki na trójkę można zapomnieć. Testowany przez nas egzemplarz spalił średnio aż 10,5?l/100?km - to rezultat dynamicznej jazdy.

Wynik miniTESTU

jazda - (76/100 pkt)

plusy/ minusy

+atrakcyjny wygląd

+dynamiczny silnik

+dobre własności jezdne

-wysoka cena

-spore zużycie paliwa

-mało atrakcyjne wnętrze

DANE TECHNICZNE

Opel Astra 2.0 Turbo 170?KM Sport Irmscher

segment rynku: klasa C
nadwozie: hatchback, 5-drzwiowe
silnik: benzynowy 1998 cm3, rzędowy, 4-cylindrowy, 16-zaworowy, turbodoładowany
moc maks.: 170?KM (125 kW) przy 5200 obr/min
maks. moment obrotowy: 250 Nm przy 1950 obr/min
przyspieszenie 0-100?km/h: 8,4 s
prędkość maksymalna: 217?km/h
skrzynia biegów: ręczna, 6-biegowa
napęd: na koła przednie
zużycie paliwa (w mieście/na trasie/średnie): 12,5/6,9/9,1?l/100?km
POMIARY TESTOWE*

Przyspieszenie0-80?km/h: 6,1 s
.0-100?km/h: 9,1 s
.0-120?km/h: 12,0 s0-400?m: 16,5 s
Elastyczność60-100?km/h (IV bieg): 7,6 s
.80-100?km/h (IV bieg): 3,8 s
.80-120?km/h (V bieg): 11,0 s
.100-120?km/h (V bieg): 5,5 s
droga hamowania 100-0?km/h: 42?m
zużycie paliwa (średnie): 10,5?l/100?km
Cena wersji testowanej 111 300 zł

Więcej o: